۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84457308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسن کرونا اوایل هفته آینده در کردستان تزریق نمی‌شود

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت کمبود واکسن کرونا روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده(سیزدهم و چهاردهم شهریورماه) در این استان واکسیناسیون کرونا انجام نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، دکتر آرزو فلاحی عصر چهارشنبه، دلیل اصلی این امر را مربوط به فرایند انتقال، ارسال و توزیع واکسن از مرکز به استان کردستان عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای هر یک از این مراحل زمان بر بوده و باید مقدمات لازم و کافی برای توزیع واکسن ها در شهرستان ها و مراکز واکسیناسیون استان صورت بگیرد.

وی ضمن اشاره به تسریع در ارسال و توزیع واکسن های مورد نیاز در کردستان، افزود: فرایند  واکسیناسیون از روز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه به بعد در تمام  شهرستان‌های استان مانند روال قبل از سر گرفته می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: افرادی که زمان دریافت واکسن آنان فرارسیده است می‌توانند در روزهای مذکور(از دوشنبه هفته آینده به بعد) به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر فلاحی یادآور شد: تا این لحظه تزریق واکسن کرونا در استان با سرعت در حال انجام بوده و روزانه ۱۲ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است.

وی از تکمیل ظرفیت بستری بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: تخت‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان و حتی بخش‌های مزمن نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

 فلاحی با تاکید بر اینکه روند افزایشی در بستری بیماران و موارد ابتلا به کرونا در استان ادامه دارد ، افزود: آمار ابتلا در حال حاضر رو به صعود است و اگر این روند ادامه پیدا کند طی یکی دو هفته دیگر با افزایش آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا مواجه خواهیم شد.

در شبانه‌روز منتهی به ظهر چهارشنبه ۱۰ شهریور، ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۶ بیمار جان باختند.

در حال حاضر ۸۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری و ۸۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

تاکنون در کردستان یک هزار و ۴۹۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha