دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه اول دانشگاه‌های تیپ ۲ کشور را کسب کرد

کرمانشاه- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه برای سومین سال پیاپی رتبه اول دانشگاه‌های تیپ ۲ کشور در حوزه فناوری را کسب کرد. 

دکتر «رضا خدارحمی» روز یکشنبه به ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در میان ۲۱ دانشگاه تیپ ۲ کشور در حوزه فناوری موفق به کسب رتبه اول شد.

وی اظهار داشت: براساس آخرین رتبه بندی و نیز اطلاعات موجود در سامانه نظارت و ارزشیابی فعالیت های توسعه فناوری دانشگاه های وزارت بهداشت امتیاز رتبه کل ترکیبی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در میان شاخص‌های موجود ۱۰۰ و برابر با رتبه یک می باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه در این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شاخص های پروژه های فناوری، قراردادها، ثبت اختراع، ارایه خدمات و جشنواره ها موفق به کسب ۱۰۰ امتیاز شده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محور هسته های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان موفق به کسب ۷۱ امتیاز در منابع و اعتبارات ۴۶ امتیاز، محصولات چهار امتیاز  و توانمندسازی و فرهنگ‌سازی نیز  ۲۵ امتیاز شد و بدین ترتیب امتیاز کل ترکیبی دانشگاه علوم پزشکی برابر ۱۰۰ می باشد که همین امر منجر به موفقیت در کسب رتبه اول در بین ۲۱ دانشگاه تیب ۲ کشور شده است.

علوم پزشکی کرمانشاهی دانشگاهی با قدمت ۵۲ ساله

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۶۱۲ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha