۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84457671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور پر رنگ چوکا تالش در بازار نقل و انتقالات

۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبر: 84457671
حضور پر رنگ چوکا تالش در بازار نقل و انتقالات

رشت - ایرنا - تیم فوتبال چوکا تالش که در پایان فصل گذشته لیگ دسته یک کشور با کسب نتایج ضعیف به دسته دوم سقوط کرده بود ، با حضور پر رنگ در بازار نقل و انتقالات عزم خود را برای بازگشت به لیگ دسته یک نشان می دهد.

تیم فوتبال چوکا تالش فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته یک کشور  با کسب نتایج ضعیف به رقابت های لیگ دسته دوم سقوط کرد و در رقابت های فصل آینده باید در لیگ دسته دوم در برابر حریفان به میدان برود.

چوکایی ها که فصل گذشته در لیگ دسته اول حضور داشته و یکی از سه نماینده گیلان در این لیگ بودند، با کادر فنی ضعیف رقابت ها را آغاز و در نهایت تا پایان فصل، چهار بار کادر فنی این تیم تغییر یافت تا مهمترین عوامل سقوط چوکا، ضعف مدیریت، انتخاب کادر فنی و بازیکنان ضعیف باشد.

اما این تیم که امسال باید در رقابت های لیگ دسته دوم حضور یابد، هم اینک با انتخاب یک مربی نام آشنای گیلانی و جذب چند بازیکن خوب و مطرح، کار خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرد که با این وجود طرفداران این تیم افسوس می خورند که چرا این اتفاقات فصل گذشته انجام نشد تا تیم چوکا از ابتدا با کادرفنی قدرتمند و بازیکنان شایسته در لیگ دسته اول حضور یابد.

این در حالی است که این اقدام چوکا، نوشدارو پس از مرگ سهراب تلقی می شود چون این تیم از رقابت های لیگ دسته اول کشور سقوط و هم اینک باید در لیگ دسته دوم حضور یابد اما جذب کادر فنی و بازیکنان خوب، نوید این امر را می دهد که مدیریت چوکا تمایلی به باقی ماندن در لیگ دسته دوم را نداشته و می خواهد دوباره به لیگ دسته اول بازگردند.

این امر می تواند برای طرفداران پرشور این تیم نیز،  امیدبخش باشد چون با توجه به حضور پررنگ تیم چوکا در بازار نقل و انتقالات و جذب چند بازیکن موثر، این تیم می تواند با درخشش در رقابت های لیگ دسته دوم، بلافاصله به لیگ دسته اول بازگردد.

عدم تکرار اشتباهات فصل گذشته ، رمز موفقیت چوکا  

از سوی دیگر از نگاه اکثر کارشناسان فوتبال گیلان، با توجه به شرایط موجود و تغیر کادرفنی تیم فوتبال چوکا تالش در آغاز رقابت های لیگ دسته اول، مردم تالش نیز از جدایی پیوس که این تیم را به لیگ دسته یک رسانده بود و شناخت کافی و عمیق از تیم داشت ناراحت و نسبت به تغییر کادرفنی این تیم نگران بودند.

طرفداران و تماشاگران تیم فوتبال چوکا از ابتدا این نگرانی را داشتند که آیا خلاء پیوس در این تیم پر می شود، اما به هرحال مسئولان چوکا تصمیم به این امر گرفته و با یک کادرفنی ضعیف لیگ را شروع کردند که این امر به همینجا ختم نشد و در جریان فصل چندین بار کادرفنی تغییر کرد تا در نهایت نیز تیم چوکا نتوانست سهمیه خود در لیگ دسته اول را حفظ کند.

این تغییرات مقدمه افول بازی های چوکا در برابر رقبا بود و  این در حالی است که تیم فوتبال چوکا تالش با شایستگی توانست در رقابت های لیگ دسته دوم بدرخشد و به لیگ دسته اول صعود کند اما در این لیگ نتوانست شایستگی های خود را نشان دهد و در نهایت سقوط کرد.

اما این تجربه تلخ باعث شد تا در فصل جاری چوکا با تغییر در مدیریت این باشگاه، در تکاپوی تشکیل تیمی قدرتمند با بازیکنان و کادرفنی باتجربه ای باشد تا دوباره مسئولان این باشگاه مجبور نباشند که پس از چند هفته‌، کادرفنی خود را تغییر دهند.    

نظرمحمدی در چوکا

پس از سقوط تیم فوتبال چوکا تالش به لیگ دسته دوم، فرشاد پیوس سرمربی این تیم که فقط چند هفته هدایت تیم چوکا را برعهده داشت از این تیم جدا و به تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا پیوست تا هدایت دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول را بر عهده بگیرد.

اما پس از جدایی فرشاد پیوس و همچنین حضور محمد رحمان سالاری به عنوان مدیرعامل باشگاه چوکا، علی نظرمحمدی مربی نام آشنای استان گیلان به این تیم پیوست تا هدایت تیم فوتبال چوکا را در لیگ دسته دوم را برعهده داشته باشد.

نظرمحمدی که سابقه سرمربیگری چندین ساله در تیم سپیدرود را در کارنامه خود دارد و همچنین سرمربیگری تیم رایکا بابل نیز از دیگر تجربیات این مربی گیلانی است، به همراه تیم فوتبال سپیدرود رشت به لیگ دسته اول و سپس به لیگ برتر صعود کرد.

با این وجود، نظرمحمدی سابقه حضور در لیگ دسته دوم و همچنین صعود از این لیگ را به همراه تیم فوتبال سپیدرود دارد و با وجود جوانی، مربی باتجربه ای است که بارها در لیگ دسته اول و همچنین در لیگ برتر مربیگری کرده و این امر می تواند نقطه مثبتی برای تیم چوکا تلقی شود.

جذب چند بازیکن موثر توسط چوکا

به نظر می رسد مدیریت باشگاه چوکا فقط به جذب سرمربی تاثیرگذار اکتفا نکرده و تاکنون نیز چند بازیکن توانمند و موثر را جذب کرده است تا با قدرت رقابت های لیگ دسته دوم کشور را آغاز  و از همان ابتدا، با قدرت در این لیگ حضور پیدا کند.

اشکان توانا دروازبان فصل گذشته تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا یکی از خریدهای خوب تیم فوتبال چوکا محسوب می شود تا با حضور این دروازبان، خیال این تیم از درون دروازه  تا حدی راحت باشد و با توجه به اینکه نظرمحمدی دروازبان بوده، به طور حتم با درخواست این سرمربی، اشکان توانا جذب چوکا شد.

میلاد پورمحسن بازیکن گیلانی و بومی این استان دیگر خرید خوب تیم فوتبال چوکا تالش محسوب می شود چون این مدافع چپ پا، سابقه بازی در تیمهای سپیدرود رشت ، داماش گیلان ، مس کرمان و گل گهر سیرجان را در کارنامه ورزشی خود دارد.

همچنین جذب کریم احمدی هافبک فصل گذشته تیم فوتبال شاهین بوشهر نیز یکی از خریدهای بسیار خوب چوکا تالش محسوب می شود چون این بازیکن فصل گذشته عنوان بهترین هافبک دفاعی لیگ دسته اول کشور را به خود اختصاص داده بود.

کریم احمدی که فصل گذشته در تیم شاهین شهرداری بوشهر حضور داشت، سابقه بازی در تیم های فوتبال شیرین فراز و راهیان کرمانشاه ، پدیده مشهد ، مس رفسنجان ، رایکا بابل و آرمان گهر سیرجان را نیز دارد.

به هرحال با جنب و جوش تیم فوتبال چوکا تالش در بازار نقل و انتقالات به نظر می رسد که مدیریت این باشگاه تمام عزم خود را جزم کرده تا با تشکیل یک تیم قدرتمند، یکی از مدعیان این لیگ باشد و در نهایت نیز جواز حضور در لیگ دسته اول را کسب کند.

با این وجود طرفداران تیم فوتبال چوکا تالش نیز این انتظار را دارند که این تیم همانند آخرین باری که در لیگ دسته دوم حضور داشت، با قدرت در این لیگ حضور یافته و همانند ۲ فصل گذشته، مجددا با اقتدار به لیگ دسته اول صعود کند.     

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha