بخشی از جنگل نوشهر دچار آتش‌سوزی شد

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۵۶
کد خبر: 84458323
بخشی از جنگل نوشهر دچار آتش‌سوزی شد

نوشهر - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر از آتش‌سوزی در بخشی از عرصه های جنگلی منطقه عالم کلا در بخش مرکزی نوشهر خبر داد.

عبدالرضا سنگاری پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت که این آتش سوزی غروب امروز از سوی مردم منطقه به یگان حفاظت اطلاع رسانی شد و بلافاصله نیروهای امدادی برای مهار آن به منطقه اعزام شده اند.

وی افزود: این آتش سوزی در ارتفاع یکهزار و ۶۰۰ متری از سطح دریا رخ داده که دارای درختان پهن برگ افرا ، ممرز ، راش و بلوط است که به دلیل ارتفاع زیاد منطقه آتش سوزی هر گونه ارتباط با نیروهای امدادی امکانپذیر نیست.

وی منطقه آتش سوزی را صخره‌ای و سخت گذر جنگلی "چوبست خاک" اعلام کرد و افزود: اکیپ های منابع طبیعی، یگان حفاظت ، نظارت طرح و جنگل داری به همراه نیروهای هلال احمر، بسیج ، سپاه و مردم منطقه به عنوان نیروهای کمکی به منطقه اعزام شدند و مشغول اطفای حریق می باشند.

وی در خصوص علت این آتش سوزی و وسعت این آتش سوزی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم ارتباط با نیروهای اعزامی علت و میزان اتش سوزی این منطقه مشخص نیست .

هواشناسی مازندران هفته جاری با اعلام هشدار نسبت به افزایش دما ، وزش باد گرم جنوبی و احتمال آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی این استان تا پایان هفته هشدار داده بود.

مازندران دو اداره کل منابع طبیعی دارد که حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل ، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مساحت را منابع طبیعی  شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha