آبگرفتگی واحدهای مسکونی وخاموشی چهارساعته در سه شهرستان مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی که از اواخر دیشب مناطق مختلف استان را تحت تاثیر داده است گفت که بارندگی شدید دیشب، به هفت باب واحد مسکونی در بخش زیرآب خسارت وارد کرده است.

جدول داده‌های آماری ایستگاه‌های باران سنجی هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که در طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی با ۱۱۲ میلیمتر در بخش بخش بندپی غربی بابل و کمترین آن نیز با ۰.۵ میلمتر در بخش رییس کلا لاویج آمل به ثبت رسیده است.

علی‌اصغر احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی شدید شب گذشته باعت ورود روان آب‌های سطحی به داخل این واحدهای مسکونی شد و این امر خسارت را در پی داشته است.

وی افزود: با بازدیدی که صبح امروز به همراه تعدادی از مسوولان دستگاههای اجرایی ذیربط از این مناطق انجام شد، خسارت ناشی از ورود روان آبهای سطحی به داخل تعدادی از واحدهای مسکونی بخش زیرآب توسط کارشناسان در دست بررسی است.

علاوه بر حوادث اعلام شده توسط مدیرکل مدیریت بحران مازندران، بامداد روز شنبه حادثه‌ای در پست ۲۳۰ کیلوولت قائمشهر نیز رخ داد که فیلم‌هایی از آن در فضای مجازی منتشر شده است. انفجاری بزرگ در این پست مهم برق قائمشهر باعث شد که بین سه تا چهار ساعت برق مناطقی از شهرستان‌های جویبار، سیمرغ و قائمشهر قطع شود که با تلاش نیروهای شرکت برق منطقه‌ای مازندران مشکل قطعی برق این مناطق از حوالی ساعت ۷ صبح شنبه برطرف شد.

بنا بر شنیده‌ها و مشاهدات موجود، انفجار در این پست برق خساراتی را وارد کرد که به گفته یک مقام مسئول در شرکت برق منطقه‌ای، هنوز برآورد خسارت در این زمینه انجام نشده است.
کارشناسان برق منطقه‌ای مازندران برخورد صاعقه با دکل برق پست ۲۳۰ کیلوولت قائمشهر را یکی از دلایل احتمالی بروز این حادثه بیان می‌کنند. اتصالی در طول خط نیز یکی از دلایل احتمالی بیان شده درباره وقوع این انفجار است.

حادثه رخ داده در پست ۲۳۰ کیلوولت قائمشهر تلفات جانی نداشت،اما خساراتی را به این زیرساخت مهم برق‌رسانی وارد کرده است. یک مقام مسوول در شرکت برق منطقه‌ای مازندران به خبرنگار ایرنا اظهار کرد که فعلا مشکل در این پست به صورت موقت برطرف شده و و کارشناسان و متخصصان این شرکت در حال برطرف کردن مشکلات باقیمانده هستند. اطلاعات دقیق‌تر از جزئیات این حادثه پس از بررسی‌ها و برآورد شرکت برق منطقه‌ای اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در همین راستا روابط عمومی امور توزیع نیروی برق قائمشهر در فضای مجازی ضمن پوزش از مردم اعلام کرد :دلیل خاموشی طولانی مدت بخشی از مشترکین محترم از ساعت ۲ بامداد بدلیل بارندگی شدید و رعد و برق ایجاد شده و قطع خط ۲۳۰ فشار قوی  بوده که با تلاش همکاران برق منطقه‌ای وامور توزیع نیروی برق قائمشهر برطرف شد. 

آماده باش فرمانداران مازندران  

مدیر کل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اخطار هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی که به طور متناوب تا آخر هفته منطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، از آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران استان خبر داد و گفت که فرمانداران شهرستان‌های مختلف به دستگاه‌های اجرایی ذیربط اعلام کردند که با توجه به جو ناپایدار که تمام مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد داد، علاوه بر لایروبی انهار شهری و رودخانه‌ها، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه را مد نظر قرار دهند.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با ورود سامانه جدید بارشی که از اواخر جمعه شب تا روز شنبه تمام استان به ویژه نواحدی غربی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، دمای هوا در نخستین روز هفته در مقایسه با روز ماقبل آن با هشت درجه کاهش به ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روز شنبه ابری همراه با بارندگی، وزش باد، کاهش دما و احتمال وقوع رعد و برق و از شب با کاهش ناپایداری همراه است.

هوای مازندران در روز یکشنبه نیز نیمه ابری گاهی ابری به ویژه در غرب استان همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه است و بیشینه دما در سطح استان نیز در این روز بین ۲۴ تا ۳۱  درجه سانتیگراد بالای صفر پیشبینی می‌شود.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان در روز دوشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در اواخر وقت به تدریج با افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق پراکنده و بیشینه دما در انی روز را نیز با یک درجه افزایش در مقایسه با روز ماقبل آن بین ۲۵ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی کرد.

شرایط جوی مازندران طبق پیش‌بینی هواشناسی استان در روزهای سه شنبه تا پنج‏شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده باران و وزش باد همراه است و بیشینه دما نیز در این مدت با دو تا سه درجه کاهش در مقایسه را روز ماقبل آن به ۲۲ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که قراخیل قایم شهر با ۳۸ و بلده نور با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری امروز در گرمترین ساعت به ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش داشته است.

جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران نشان می دهد که وضعیت دریایی خزر از ساعت هشت صبح امروز تا ساعت ۲۰ امشب، مواج با باد شدید و طول ارتفاع موج نیز در این مدت به ۳.۵ متر می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha