آمار فوتی‌های کرونا با میزان مبتلایان در خراسان شمالی همخوانی ندارد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: آمار فوتی‌های کرونا در استان با میزان مبتلایان به این بیماری همخوانی ندارد به گونه ای که با روند نزولی مبتلایان، همچنان میزان مرگ و میر کووید۱۹بالاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان نشان از روند نزولی میزان ابتلا به کرونا را دارد ولی منحنی فوتی های کرونایی این روند نزولی را طی نکرده است در حالی که در سایر استان ها مبتلایان و فوتی های کرونایی با هم روند نزولی را طی می کند.

وی افزود: در این میان می توان با تسریع بیماریابی و ارتقای کیفیت در حوزه مراقبت و درمان، میزان فوتی های کرونایی استان را نیز کاهش داد.

شجاعی با اشاره به همزمانی روند نزولی مبتلایان استان با استان های شمالی و خراسان رضوی، گفت: همزمانی افزایش و کاهش موارد بستری در خراسان شمالی و استانهای همسایه در موج پنجم کرونا نشانگر آن است که باید همچنان نیروی انتظامی و فرمانداران، جدیت لازم را در ترددهای بین استانی داشته باشند تا دیگر در موج ششم متاثر از این استان ها نباشیم.

وی با اشاره به کسب آمادگی دستگاه ها برای مقابله با موج ششم کرونا، خاطرنشان کرد: از امروز باید تمامی کمبودها در سه حوزه نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی و دارو را برآورد و تامین شود تا دیگر شاهد مانعی برای حفظ سلامتی در موج بعدی این بیماری نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان افزود: همچنین باید آمادگی های لازم را برای بازگشایی مدارس و سازماندهی مراسم اربعین پیش از تصمیمات ستادملی کرونا کسب کنیم.

شجاعی با بیان اینکه تعطیلی بوستان ها و مراکز تفریحی استان همچنان ادامه دارد، یادآور شد: در این بین به تشخیص نیروی انتظامی استان می توان روشنایی برخی از بوستان ها را برقرار کرد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha