۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84459743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات شرکت‌های تعاونی گیلان به خارج از کشور ۱۱۶ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از ابتدای سال تاکنون هفت میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از انواع محصولات توسط شرکت‌های تعاونی استان به خارج از کشور صادرات شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱۶ درصدی را نشان می دهد.

عباس علیزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران مقصد این محصولات را کشورهای آسیایی و اروپایی عنوان کرد و افزود: این صادرات توسط ۲۰ شرکت تعاونی استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق استاندارد باید سهم شرکت های تعاونی در اقتصاد کشور ۲۵ درصد باشد، گفت: در حال حاضر میانگین این سهم در اقتصاد ایران حدود ۶ درصد و در گیلان حدود ۱۱ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به وجود ۱۴ تعاونی و ثبت ۲۹۵ شرکت تعاونی در گیلان اشاره کرد و افزود : از این تعداد ۲۵۸ شرکت فعال و باقی غیر فعال هستند.

علیزاده تعداد اعضای تعاونی های استان را ۱۹۹ هزار عضو و اشتغال مستقیم این شرکت ها را نیز ۳۲ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون ۱۰ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی همچنین ادامه داد: با وجود شرایط بیماری کرونا از سال گذشته در سال گذشته ۷۸ شرکت تعاونی جدید با ۲ هزار و ۴۱۸ عضو در استان راه اندازی شد که یکهزار و ۴۹۷ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرد.

بهره برداری از ۱۷ طرح تعاونی با یکهزار و ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از بهره‌برداری ۱۷ طرح تعاونی در هفته تعاون امسال خبر داد و گفت: این طرح ها در  زمینه هایی همچون تولید آب معدنی، مرغ گوشتی و حوزه مسکن فعالیت خواهند کرد .

به گفته علیزاده این طرح ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر یکهزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۳۲ نفر اجرا و بهره برداری شده است.

پرداخت سه هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در گیلان 

وی در بخش دیگری از سخنانش از پرداخت سه هزار و ۵۶۰ میلیارد ریالی تسهیلات کرونایی به واحدهای آسیب دیده در استان با سود ترجیحی ۱۲ درصد خبر داد و گفت: گیلان از لحاظ پرداخت تسهیلات کرونا رتبه نخست کشور را دارد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان یادآور شد: ثبت نام از واحدهای آسیب دیده برای مشاغل زیر مجموعه ورزش ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی . فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان شهریور ماه برای علاقه مندان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha