۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84459822
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"سراب شهرک" خنک‌ترین دمای کردستان را در شبانه‌روز گذشته تجربه کرد

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: سراب شهرک دهگلان در شبانه‌روز گذشته با ثبت حداقل دمای ۵.۸ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین دمای استان را به نام خود ثبت کرد.

ریحان امیدی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پس از سراب شهرک دهگلان، شهرهای بابارشانی با ۶.۲ درجه، قاملو ۶.۶، دهگلان ۷.۷ و دیواندره با ۸.۳ درجه سانتی گراد خنک‌ترین دمای استان را در شبانه روز گذشته داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت سلین هورامان با ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرمترین دمای هوای استان را داشت، ادامه داد: دمای هوای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۱۲ و ۳۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: میانگین دمای هوای استان طی چند روز گذشته کمتر شده و به ۳۳ درجه سانتی‌گراد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان تا اواسط هفته جاری تغییرات محسوسی ندارد، افزود: از امروز تا روز چهارشنبه وضعیت جوی استان نسبتا پایدار است و بجز رشد پوشش ابر و وزش باد پدیده دیگری مشاهده نمی شود.

امیدی راد یادآور شد: به دلیل انتقال گرد و خاک به نیمه غربی کشور طی سه روز آینده کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان کاهش می‌یابد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۲۲ میلی‌متر) ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۵۲ میلی‌متر، ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha