۱۶۷ متخلف حوزه محیط زیست در اردبیل به مراجع قضایی معرفی شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۶۷ متخلف حوزه محیط زیست در پنج ماه امسال در این استان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید شهند روز شنبه با بیان اینکه در این مدت ۳۹ قبضه اسلحه از متخلفان کشف و ضبط شده است، افزود: از این تعداد ۲۵ قبضه اسلحه غیرمجاز و ۱۴ قبضه نیز مجاز بوده است.

وی اظهارکرد: در پنج ماه امسال با انجام گشت‌های مستمر و اقدامات پیشگیرانه در مناطق حفاظت شده و آزاد استان از ۱۸ مورد صید و شکار غیرمجاز پیشگیری شد.

وی بیان کرد: در سال جاری از متخلفان صید و شکار غیرمجاز استان هزار و ۳۵۶ قطعه انواع ماهیان، ۸۱ قطعه انواع پرنده و ۱۲ راس پستاندار کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: امسال در این مدت همچنین ۱۷۵ مورد اخطاریه در  راستای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی صادر شده است.

شهند از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه موارد زیست محیطی را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق‌داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در محدوده  استان اردبیل واقع شده است.

استان اردبیل به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی ۳۵۳ گونه جانوری اعم از پرندگان، جانوران وحشی، دوزیستان، ماهیان و مارها را در اکوسیستم‌های آبی و خشکی خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha