تمامی مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری از خدمات بهداشتی برخوردار است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در تمامی مناطق روستایی استان از جمله روستاهای سخت‌گذر و دورافتاده خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه می‌شود.

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۲۰ مرکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و ۳۱۵ خانه بهداشت در مناطق روستایی استان در حال ارائه خدمت است که می‌توان گفت ۱۰۰ درصد مردم مناطق روستایی زیرپوشش خدمات بهداشتی قرار دارند.

وی ادامه داد: مرکز جامع خدمات سلامت در بسیاری از مناطق استان ایجاد شده و به طور نمونه در مناطق سخت‌گذر دهستان موگویی و سرآقاسید پزشک مستقر است و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

شیرانی تصریح کرد: وجود این مراکز بهداشتی در مناطق مختلف استان در دوران شیوع کرونا در خصوص غربالگری مبتلایان، مهار شیوع و درمان بیماران بسیار موثر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه نسبت به نزولی شدن روند شیوع کرونا در استان ابراز امیدواری کرد و گفت: صبر کردیم تا توقف روند افزایشی کرونا در استان به ثبات برسد و پس از آن تا حدی روند کاهشی شکل گیرد تا بعد خبر کاهشی شدن را اعلام کنیم، با این وجود شرایط موجود نقطه اطمینانی به شمار نمی‌رود و همچنان نیازمند رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

شیرانی تصریح کرد: جدیدترین تحلیل‌ها نشان می‌دهد که همچنان بار ویروس در استان بالا است و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی زیاد است اما در خصوص شناسایی بیماران جدید به نظر می‌رسد روند کاهشی شکل گرفته که تداوم آن نیازمند همراهی بیش از پیش مردم است.

وی خاطر نشان کرد: به سبب شیوع ویروس کرونا در استان همچنان ۲ هفته واگیری ادامه دارد و برای مهار شیوع کرونا می‌طلبد در این مدت ۲ هفته به شدت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا در روند کاهشی به ثبات برسیم.

به گزارش ایرنا، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در اختیار داشتن هشت شبکه بهداشت و درمان، ۹ مرکز بهداشت شهرستان، ۶۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۶۶ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، سه مرکز آموزش و ۶ واحد آموزش بهورزی، ۳۱۵ خانه بهداشت، ۳۵ پایگاه سلامت، چهار پایگاه سلامت روستایی و چهار واحد تسهیلات زایمانی به مردم استان خدمات‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha