۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84460407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاهش محدودیت حضور دانش آموزان کره ای در مدارس

۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبر: 84460407
کاهش محدودیت حضور دانش آموزان کره ای در مدارس

تهران- ایرنا- با وجود اینکه تعداد مبتلایان به کرونا طی یک ماه گذشته در کره جنوبی همچنان چهار رقمی است، وزارت اموزش و پرورش این کشور از کاهش محدودیت های تحصیلی در مدارس این کشور خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، از آنجایی که با وجود افزایش فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت های حضور و غیاب در مدارس کاهش یافته است، از فردا دوشنبه بیشتر دانش آموزان کره جنوبی مجاز به شرکت در کلاس های حضوری خواهند بود.

وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی در بیانیه ای تایید کرد که به مدارس اجازه می دهد کلاس های حضوری را حتی تحت طرح فاصله گذاری سطح ۴ - که سخت ترین مجموعه قوانین است - طبق برنامه ریزی توسعه دهند.

این وزارتخانه با اشاره به لزوم از سرگیری تعاملات حضوری و محیط نسبتاً ایمن مدارس تا زمانی که محدودیت های حضور و غیاب در مدارس وجود داشته باشد، تصمیم گرفت ماهانه محدودیت های حضور و غیاب را به تدریج کاهش دهد.

این تصمیم که علیرغم افزایش چهار رقمی عفونت های روزانه ویروس کرونا برای بیش از یک ماه صورت گرفته است، نشان دهنده اجماع معلمان و مقامات آموزش و پرورش مبنی بر این است که همه گیری کرونا، نابرابری ها را در یادگیری افزایش داده و کلاس های حضوری دارای مزایایی است که از خطرات عفونت در کودکان بیشتر است.

این اقدام همچنین در نظر گرفته است که والدین شاغل برای مراقبت از کودکان در طول روز مشکل دارند و گشایش حضوری مدارس گامی مهم در جهت بهبود اقتصادی است.

بر اساس دستورالعمل های جدید، سقف حضور دانش آموزان دبیرستانی به دو سوم و دانش آموزان دبیرستانی واقع در مناطق زیر سطح ۴ هم به نصف یا کل دانش آموزان افزایش می یابد.

دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و همچنین دانش آموزان دبیرستانی، هر روز در کلاس های حضوری شرکت خواهند کرد.

نیمی از کل دانش آموزان کلاس سوم تا ششم ابتدایی، مجاز به حضور در کلاس های حضوری خواهند بود، در حالی که مهد کودک ها و مدارس کودکان معلول از محدودیت حضور معاف خواهند بود.

اگر انتقال ویروس در مدارس قابل کنترل تلقی شود، همه مدارس تحت قوانین فاصله گذاری سطح پایین می توانند به صورت حضوری و تمام وقت از سر گرفته شوند.

در حال حاضر منطقه سئول زیر سطح ۴ است در حالی که اکثر مناطق خارج از منطقه سئول زیر سطح ۳ هستند. مقامات بهداشتی کره جنوبی تصمیم گرفته اند تا اقدامات خود را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا ۳ اکتبر حفظ کنند، زیرا از افزایش احتمالی عفونت های کووید -۱۹ در طول این مدت می ترسند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha