مرکز تجمیعی واکسیناسیون سردشت راه‌اندازی شد

۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲
کد خبر: 84460561
مرکز تجمیعی واکسیناسیون سردشت راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- مرکز تجمیعی واکسیناسیون کووید-۱۹ درون شهری سردشت با ظرفیت تزریقی روزانه هزار دز واکسن کرونا راه اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مراجعان جهت تزریق واکسن کووید ۱۹ بر اساس گروه سنی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری ستاد مقابله با کرونا و همچنین ادارات در راستای سهولت تزریق واکسن همراه با امکانات رفاهی و فضای فیزیکی مناسب اقدام به تجهیز و راه اندازی این مرکز در سالن ورزشی بانوان حجاب کرده است.

داوود آتشی افزود: این مرکز دارای چهار غرفه تزریق واکسن است که در صورت دریافت واکسن روزانه توانایی تزریق حدود هزار دز واکسن را دارد و قادر است هر پنج دقیقه چهار نفر را جهت تزریق پوشش دهد.

وی با بیان اینکه امروز دز دوم واکسن "آسترازنکا" در حال تزریق به افراد واجد شرایط است، اظهار داشت: این مرکز تنها مرکز شهری است که به صورت ۲ شیفته از صبح ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ آماده ارائه خدمات تزریق واکسن به افراد واجد شرایط دریافت واکسن است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با اشاره به اینکه از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون بیش از ۲۱ هزار دُز واکسن در این شهرستان تزریق شده است، گفت: از فردا نیز واکسن برای همه افراد واجد شرایط جهت تزریق در اختیار این شبکه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ هزار نفر دز اول و ۶ هزار نفر نیز با دریافت دز دوم علیه بیماری کووید-۱۹ ایمن شده‌اند تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است براین اساس از تمام شهروندان درخواست داریم ما را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

وی اضافه کرد: افراد واجد شرایط که تاکنون برای دریافت دز اول واکسن خود مراجعه نکرده اند باید در اسرع وقت با ثبت نام سامانه https://vaccine.salamat.gov.ir/login و پس از دریافت پیامک، نسبت به تعیین زمان و مکان تزریق واکسن خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha