خانواده‌ نیروهای شهربان شهرداری واکسینه شدند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران اعلام کرد: خانواده‌های بالای ۱۸ سال این شرکت دُز اول واکسن خود را دریافت کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، سید امیر فتاحیان با بیان اینکه پس از آن‌که واکسیناسیون جامعه بیش از ۲ هزار نفری نیروهای شهربان (دُز اول) هفته گذشته انجام شد، طرح واکسیناسیون خانواده‌های نیروهای شهربان (ویژه پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر و فرزند بالای ۱۸ سال) نیروها در هفته جاری صورت گرفت، گفت: صمیمانه از کادر ایثارگر درمان و تمامی دست‌اندرکاران خدوم طرح ملی واکسیناسیون کروناویروس قدردان هستیم که دلسوزانه همراهی کردند تا طرح واکسیناسیون جامعه چند هزار نفری نیروهای شهربان و خانواده‌های آنان اجرایی شود.  

وی خاطرنشان کرد: به محض فرا رسیدن زمان واکسیناسیون دُز دوم، مرحله دوم این طرح برای نیروهای شهربان و خانواده‌های آنان نیز به اجرا در خواهد آمد.

فتاحیان یادآور شد: به دلیل ضرورت حضور مستمر نیروهای اجرایی شرکت شهربان در خدمت‌رسانی به شهروندان در شرایط کرونایی از ابتدای ورود کرونا تا کنون، طرح واکسیناسیون نیروهای اجرایی شهربان (شهربانان، حریم‌بانان و معبربانان) مستقر در مناطق ۲۲ گانه و سپس خانواده‌های آنان به اجرا درآمد.

اجرای عملیات نهرسازی در منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ از کاهش چالش‌های زیست محیطی با اجرای طرح‌های نگهداشت‌شهر و احداث نهر سازی در معابر این منطقه خبر داد.

داود لطفی در این باره گفت: چالش‌های زیست محیطی منطقه ۱۷ با اقدامات عمرانی و خدمات شهری در سطح منطقه و همچنین تبدیل انهار قدیمی به کانیو کاهش می یابد.

وی افزود: درهمین راستا طی پنج ماه اخیر  چهار هزار و ۷۲۳ متر طول کانیوگذاری شد  و در ۱۰ روز گذشته نیز در نواحی یک و سه به ترتیب ۱۳۵ و ۱۰۰ متر طول اجرای کانیو گذاری در معابر با هدف رفع چالش‌ آبگرفتگی و پیشگیری از تجمع حشرات و حیوانات موذی، کاهش هزینه های لایروبی و زیباسازی بصری شهری و حفظ بهداشت محیط زیست انجام شد.

شهردار منطقه ۱۷ گفت: باتوجه به اینکه کانیو گذاری صحیح پیش نیاز اجرای آسفالت‌ریزی در معابر است این اقدام علاوه بر دفع صحیح آبهای سطحی سبب افزایش طول عمر آسفالت می‌شود و همچنین به دلیل انتقال صحیح و به هنگام آبهای سطحی خصوصا در انهار شرقی-غربی باعث رفع بوی نامطبوع از محیط شهری می شود.

وی افزود: این اقدام به‌منظور رفاه حال شهروندان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون در محدوده و محلات خیابان‌های آقانوری، قدرت‌پاکی، گودرزی و کنارگذر پل قلعه‌مرغی و...اجرایی و ادامه خواهد داشت.

مدال طلای پارالمپیک توکیو بر گردن کارمند شهرداری منطقه ۱۷

تیم همیشه فینالیست والیبال نشسته ایران و پر افتخارترین تیم جهان در آخرین شب بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قهرمان شد.

در این دوره از مسابقات پارالمپیک صادق بیگدلی شهروند و رئیس اداره سلامت و ورزش شهرداری منطقه۱۷ به همراه قهرمانان پارالمپیکی والیبال نشسته کشورمان افتخاری دیگر را آفریدند.

گفتنی است تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران  تاکنون در هشت دوره از بازی‌های پارالمپیک شرکت کرده است که حاصل آن کسب دو عنوان نایب قهرمانی و شش عنوان قهرمانی بود که با احتساب مدال طلا و قهرمانی در توکیو تعداد قهرمانی و حضور به هفت قهرمانی در ۹ دوره حضور تغییر می کند.

همچنین قهرمانان نشسته ایران در فینال مسابقات و در آخرین بازی به مصاف تیم ملی روسیه رفت و ۳ بر یک به برتری رسید.

شهردار منطقه ۱۷ این قهرمانی را به آقای صادق بیگدلی شهروند و رئیس اداره سلامت و ورزش شهرداری منطقه۱۷، تیم ملی والیبال نشسته ایران، ملت شریف ایران و خانواده شهرداری تبریک عرض کرد.

صدور رأی بند ۲۰  برای مشاغل تولیدی پرخطر در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از تشکیل پرونده و صدور رأی تمهیدات برای صاحبان ۱۸ تولیدی زیرزمینی خبر داد.

علی توکلی با اعلام این خبر گفت: این تولیدی ها که در خیابان نیایش فعال هستند به دلیل عدم رعایت اصول آتش نشانی و داشتن مخاطرات ایمنی در سه مرحله اخطار دریافت کرده و به دلیل عدم بی توجهی به اخطارها و رفع موارد خطرساز در مهلت اعلام شده، پرونده آن ها در مرحله صدور رأی بند ۲۰ مبنی بر اعمال تمهیدات و رفع خطر قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به مزاحمت نمایشگاه های فروش خودرو در خیابان شکوفه اظهار کرد: صاحبان این نمایشگاه ها به دلیل گنجایش کم مغازه اقدام به سد معبر و پارک خودروها در حاشیه خیابان کرده و باعث ایجاد ترافیک می شوند.

توکلی ادامه داد: اخطارهای لازم برای نمایشگاه های مزاحم صادر شده و در حال حاضر پرونده ۱۰ نمایشگاه به دلیل عدم رفع مزاحمت در مرحله صدور رأی تعطیل قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه رسیدگی به مزاحمت‌های ناشی از فعالیت مشاغل یا آلایندگی حاصل از آن که مختل کننده آرامش شهروندان، سلامت جسمانی و روانی آن ها یا تهدید کننده سلامت محیط زیست باشد در صلاحیت کمیسیون بند ۲۰ شهرداری‌ها است، اعلام کرد: در همین راستا کنترل و نظارت های مستمر طی انجام گشت زنی ها در واحدهای صنفی فعال در محدوده این منطقه جهت رفع مزاحمت صورت می گیرد ضمن اینکه شهروندان نیز می توانند با شناسایی مشاغل مزاحم اعم از آلودگی های صوتی، آب و خاک و اعلام از طریق سامانه های  ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در رفع این مزاحمت ها و تسریع در اعمال قانون مشارکت داشته باشند.

آموزش مجازی فرهنگ ایمنی و ترافیک در منطقه۲

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ گفت: فرهنگ ایمنی و ترافیک دغدغه مدیریت شهری منطقه است که برنامه های آموزشی با همکاری پلیس راهور اجرا می شود. فرهنگ‌سازی استفاده از حمل و نقل پاک از دغدغه مهم مدیریت شهری در حوزه ترافیک است.

کاظم داودی، در نشست مشترک  با پلیس راهور با تاکید بر نقش تاثیر گذار آموزش و فرهنگسازی در کاهش ترافیک و حوادث رانندگی گفت: فرهنگ ایمنی و ترافیک دو  محور اصلی حائز اهمیت در مدیریت ترافیک شهر است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت آموزش  در ارتقا فرهنگ ترافیک گفت: برهمین اساس تولید و انتشار  محتواهای آموزشی با موضوع قوانین و مقررات عبور و مرور و رانندگی در بستر فضای مجازی در اولویت برنامه های آموزش شهروندی قرار دارد.

داودی با اشاره به آمادگی مدیریت شهری منطقه در تعامل با پلیس راهور برای  اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی گفت: کمپین موتور سوار خوب از جمله برنامه های آموزشی و ترویجی مشترک شهرداری و پلیس راهور بود که با هدف آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درباره مخاطرات رفتارهای نابهنجار بعضی از راکبان و همچنین الزام آنها به رعایت انضباط اجتماعی و قوانین رانندگی و ترافیکی اجرا شد.

لازم به ذکر است  دراین نشست درخصوص همکاری مشترک  پلیس راهور و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در اجرای برنامه های آموزش فرهنگ ایمنی و ترافیک بحث و تبادل نظر شد.

برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین محیط زیست در منطقه ۱۷

کارگاه آموزشی آنلاین چرخه حیات و پیامد زیست محیطی جیوه در منطقه ۱۷ برگزار شد.

در این کارگاه مجازی که به همت دبیرخانه محیط زیست منطقه۱۷ برگزارشد، شهروندان با انواع لامپ مزایا وآلودگی هر کدام آشنا و از مضرات جیوه و تأثیر آن برمحیط زیست آگاه شدند.

همچنین در این کارگاه نسبت به زباله های پایدار مانند باطری، لامپ، آفت کش، تجهیزات پزشکی که همگی حاوی مقداری جیوه اطلاع رسانی عمومی شد.

گفتنی است شرکت نوآفرینان سبزفروردین با تهیه ظروف جمع آوری، تصمیم به بازیافت زباله پایدار از جمله باطری و لامپ مهتابی درسطح گسترده تر از قبل گرفته است.

روزانه حدود پنج هزار شهروند در منطقه ۵ واکسینه می شوند

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه روزانه حدود ۵ هزار شهروند منطقه مقابل بیماری کرونا واکیسنه می شوند گفت: با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون کارکنان شهرداری منطقه که جزو مشاغل پرخطر به حساب می آیند، از هفته گذشته آغاز شد و روزانه حدود ۳۰۰ کارکنان واکسینه شدند.

محمود کلهری در این باره گفت: واکسینه شدن کارکنان شهرداری مقابل بیماری کرونا بواسطه اینکه در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند از دغدغه های اصلی مدیریت شهری به شمار می رفت.

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده و اعلام ستاد مرکزی شهرداری تهران، واکسیناسیون پرسنل شهرداری منطقه طبق هماهنگی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و ستاد مدیریت بحران و اداره سلامت آغاز شد و روزانه حدود ۳۰۰ نفر و ظرف یک هفته تمامی کارکنان شهرداری منطقه ۵ واکسینه شدند.

کلهری ادامه داد: در مرحله اول در دو مرکز سالن مدافع حرم شهرداری منطقه و پارک ترافیک واکسیناسیون کارکنان شهرداری صورت گرفت و در مرحله دوم نیز در مرکز تجمیعی واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران در منطقه ۵ شاهد واکسیناسیون کارمندان بودیم.

شهردار منطقه ۵ یادآور شد: زمان در نظر گرفته برای انجام واکسیناسیون کارکنان به آن ها اعلام می شدد تا هم پروتکل های بهداشتی رعایت شود و هم همکاران بدون اتلاف وقت واکسینه شوند.
وی با بیان اینکه واکسن تزریقی به کارمندان شهرداری از نوع سینوفارم بود گفت: پس از پایان واکسیناسیون پرسنل شهرداری منطقه ۵، کار واکسیناسیون خانواده پرسنل از این هفته آغاز می شود.

کلهری به واکسیناسیون شهروندان نیز اشاره کرد و افزود: چهار پایگاه اصلی ما در سطح منطقه برای واکسیناسیون شهروندان در نظر گرفته شد که از ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده و هر روزه پذیرای شمار زیادی از شهروندان عزیز منطقه ۵ است.

وی با بیان اینکه در مراکز تزریق واکسیناسیون در منطقه ۵ روزانه حدود ۱۲۰۰ شهروند واکسینه می شود گفت: در ابتدای راه مشکلاتی وجود داشت مانند معطلی مردم و ازدحام جمعیت که با بازدیدهای روزانه از این مراکز تمهیداتی برای آسایش و رفاه مردن اندیشیده شد و خوشبختانه در مدت اخیر شاهد سهولت در واکسیناسیون شهروندان هستیم.

بهسازی مسیر اتوبوس‌های تندرو در منطقه۸، با آسفالت پلیمری

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۸ گفت: بهسازی روکش آسفالت مسیرها و ایستگاه‌های خطوط اتوبوس تندرو منطقه - بی. آر. تی- با استفاده از آسفالت پلیمری در حال انجام است.
 
محمدگلپیرا، افزود: با توجه به اهمیت استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی در جلب رضایت شهروندان و همچنین تسهیل در جابجایی مسافران، پروژه بهسازی و مرمت آسفالت پلیمری مسیر خط بی. ار. تی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مسیر با مسافتی بالغ بر ۵ کلیومتر، در خیابان دماوند از سه راه تهرانپارس تا پل خاقانی قرار دارد.

گلپیرا گفت: فعالیت های عمرانی بطورمنظم و دقیق در سطح منطقه انجام شده و با توجه به پیامهای ۱۳۷ و بازدید از محلات منطقه به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستیم. همچنین با بررسی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته، میزان ۲۳ هزار متر مربع حجم خرابی ناشی از موج‌زدگی، ترک‌ها و چاله‌های ایجاد شده در این مسیر برآورد شده است که این امر سبب کندی در حرکت و تحمیل هزینه‌های گزاف برای اتوبوس‌های درون شهری می شود.

معاون فنی و عمران منطقه ۸ افزود: از ابتدای سال ۱۴٠٠ تاکنون با توزیع ۹ هزار و ۳۰۰ تن آسفالت، که چهار هزار و ۴۰۰ تن آسفالت مکانیزه بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع ۹ معبر از معابر نواحی سه گانه منطقه بهسازی شده همچنین یکهزار و ۹۸۰ لکه با تناژ چهار هزار و ۹۰۰ تن آسفالت مساحتی بالغ بر ۳۵ هزار متر مربع را بصورت دستی پوشش داده است.

گلپیرا، به استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بهسازی این معبر اشاره کرد و گفت:چسبندگی بالا، قابلیت استفاده در دماهای مختلف و مقاومت در برابر تغییر شکل و حرکت در فصول گرم سال از جمله مزایای آسفالت پلیمری اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که تداوم این حرکت گامی موثر در رسیدن به شهری پایدار و زیست پذیر با استفاده همگانی از ناوگان حمل و نقل عمومی برای شهروندان باشد.

مجموعه مکان‌رویدادهای محلات ایران، آبشار و دروازه شمیران در قلب طهران

شهردار منطقه ۱۲ از تهیه مجموعه روایت‌های مکان‌رویدادهای محلات ایران، آبشار و دروازه شمیران به منظور معرفی اماکن تاریخی و برجسته این محلات اصیل و پرخاطره خبر داد.

علی‌محمد سعادتی، با یادآوری این مطلب که شهر هم حافظه دارد و به خاطر می‌آورد که در طول زمان چه وقایع و رویدادهایی در آن رخ داده، گفت: مرور خاطرات و یادآوری این وقایع، همه و همه کمک می‌کند که ما شهر و محله‌مان را بیشتر دوست بداریم و این علاقه و دلدادگی است که باعث خواهد شد برای بهترشدن، زیباشدن و مناسب‌ترشدن شهرمان تلاش کنیم.

وی تهیه مجموعه روایت‌های مکان‌رویدادهای محلات ایران، آبشار و دروازه شمیران را توسط دفتر توسعه محله‌ای این محلات، اقدامی ارزنده برای مرور خاطرات محلی و اطلاع شهروندان از رویدادهایی که در شهر و محله‌شان گذشته دانست و افزود: پس از برگزاری جلسات با تهیه‌کنندگان این مجموعه و کمک به معرفی این مکان‌رویدادها طی فرایندهای مطالعاتی، همچنین مشارکت با جامعه محلی، شهرداری منطقه ۱۲ حمایت از تولید محتوا برای تهیه این مجموعه را در دستور کار قرار داد.

شهردار قلب طهران ضمن استقبال از از تکثیر و تداوم این ایده در دیگر محلات منطقه تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد با توسعه ابزارهای معرفی این مکان‌رویدادها نظیر ابزارهای نوین فناورانه، ساخت کتیبه‌ها، لوح‌های یادمانی و... به معرفی ارزش‌های تاریخی و خاطره‌ای پنهان در محلات کمک کنیم.

مجموعه روایت‌های مکان‌رویدادهای محلات ایران، آبشار و دروازه شمیران به همت دفتر توسعه محله‌ای این محلات هم به صورت پوستر برای نصب در سطح منطقه تهیه شده و هم به صورت کتابچه در سراهای محلات شهرداری ناحیه ۵ و ۶، بوستان ایران، خانه فرهنگ دردار موجود است؛ همچنین به صورت مجازی در صفحه دفتر توسعه محله‌ای ایران، آبشار و دروازه شمیران به نشانی @iran.reg۱۲ در دسترس قرار دارد و بناست روی پرتال منطقه به نشانی region۱۲.tehran.ir نیز قرار گیرد.
پوسترهای تهیه‌شده در این مجموعه دارای کد QR است که مخاطبان می‌توانند با اسکن این کدها توسط گوشی همراه، اطلاعات کامل‌تر و جذاب‌تری از اماکن معرفی‌شده به دست آورند.

ساماندهی و شستشوی کیوسک‌های مطبوعاتی در شمال شرق پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران گفت: با شیوع بیشتر کرونا در کشور و شهرمان رسیدگی به نظافت و سلامت شهر از اولویت های مدیریت شهری به شمار می رود.

مجید رجبی در این باره گفت: در پی روزهای قرنطینه خانگی شهروندان و بالا رفتن اوقات فراغت و استفاده بیشتر آنها از روزنامه ها و مجلات و مراجعه مکررشان به کیوسک های مطبوعاتی بیش از ۷۰ کیوسک در سطح منطقه شستشو و ساماندهی شد.

وی اضافه کرد: رسیدگی به سلامت شهروندان همه وقت به خصوص مواقع ضروری همچون امروز از اهم وظایف مدیریت شهری است که همواره بدان توجه شده است.

رجبی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات این طرح گفت: در طرح مبارزه با ویروس کرونا، المان های شهری، المان های بوستانی، معابر  پر تردد منطقه و سرویس های بهداشتی نظافت و پاکسازی شد و این عملیات همچنان به طور روزانه و مداوم ادامه خواهد داشت.

معاون شهردار منطقه ۴ یادآور شد: امید داریم با درایت بالای همشهریان و با رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضروری بتوانیم هرچه زودتراین بیماری منحوس را شکست دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha