شیوه‌نامه شورای سیاست‌گذاری آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی تصویب شد

تهران- ایرنا- شیوه‌نامه شورای سیاست‌گذاری آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونان به تصویب نهایی رسید.

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دکتر سیدجواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست اعضای شورای معاونان با بیان اینکه گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است، گفت: در همین راستا به ابزارهای  لازم  برای تشخیص و غربالگری نیاز است و این ابزار ها باید به روز باشند و  پایایی  و روایی لازم را داشته باشند.
وی اظهار داشت: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست‌گذاری آزمون‌ها و پایگاه جامع آزمون در سال ۹۸ به تصویب شورای معاونان سازمان رسید و مصوب شد این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمون های مورد استفاده در بخش های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها فعالیت کند.
حسینی افزود: شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افراد متخصص دانشگاهی تشکیل خواهد شد و این شورا به بررسی و تصویب آزمون های مختلف خواهد پرداخت.
وی تصریح کرد: آزمون های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون هایی  که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورای  مورد  بررسی  و تایید قرار بگیرند.
‏معاون وزیر گفت: در این جلسه  شیوه نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.
حسینی تصریح کرد: در برنامه سنجش اقدامات خوبی صورت گرفته است که تشکیل شواری آزمون ها و تشکیل بانک جامع آزمون های  داخلی و بین المللی از جمله این موارد است.
‏وی با بیان اینکه رویکردهای جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری اعمال شده است، گفت: بررسی صلاحیت های شایستگی حرکتی، طرح سنجش  پیش دبستانی  و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض  مشکلات ویژه یادگیری از جمله این موارد است.
حسینی افزود: راه اندازی اتاق های سنجش آکوستیک برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و راه انداره مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.
‏رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تاکنون ۹۸ درصد نوآموزان در برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است.
‏معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به آغاز سنجش نوآموزان پیش دبستانی در چند روز گذشته تاکنون سه هزار نوآموز نوبت گیری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha