افزایش وزش باد پدیده غالب جوی خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد پدیده غالب جوی خراسان رضوی است که از فردا بر شدت آن در استان اضافه می‌شود به طوری که گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

زهرا عنایتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز چهارشنبه وزش باد به ویژه در مناطق جنوب شرق استان در حدی افزایش می یابد که احتمال آسیب به سازه‌های موقت نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دمای هوای خراسان رضوی امروز و فردا در حد ۲ تا سه درجه نسبت به دیروز گرمتر خواهد شد ولی از چهارشنبه تا انتهای هفته شاهد کاهش روند دما خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای مشهد امروز ظهر ۳۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و امشب به ۱۹ درجه سانتی‌گراد درجه می‌رسد.

عنایتی افزود: از روز چهارشنبه تا جمعه نیز در ارتفاعات شمالی خراسان رضوی افزایش رشد ابرناکی و همچنین احتمال بارش باران همراه با رعد و برق را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فریمان با کمینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۸ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای مشهد نیز روز گذشته بین ۱۸ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

عنایتی افزود: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان خواف با سرعت ۵۴ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha