قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

بیرجند - ایرنا - قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز با امضای تفاهم‌نامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سازمان بسیج سازندگی در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی روز دوشنبه در این آیین گفت: یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۰ سازمان بسیج سازندگی کشور تمرکز گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه‌های جهادی است تا نظارت بیشتری بر فعالیت و عملکرد مطلوب آنها داشته باشد.

مهدی هنری افزود: براساس تصمیمات کشوری، قرارگاه‌های ملی در برنامه بسیج سازندگی کشور تشکیل شده که بر این اساس قرارگاه‌های جهادی استانی هم تشکیل می‌شوند.

وی گفت: تاکنون در حوزه تخصصی که با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی داشتیم، قرارگاه قرآنی استان تشکیل شد که در حال فعالیت در زمینه سوادآموزی قرآنی است و گروه‌های جهادی قرآنی را سازماندهی کرده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از برگزاری جلسات با سازمان نوسازی مدارس کشور و تشکیل قرارگاه ملی جهادگران مدرسه‌ساز به تبع آن قرارگاه استانی در خراسان جنوبی تشکیل و برنامه‌ریزی شد که ۴۰ گروه جهادی تخصصی در این حوزه ساماندهی شوند.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه هیات امنای قرارگاه استانی شامل سازمان بسیج، نوسازی مدارس و نماینده مجمع جهادگران و تعدادی گروه جهادی دیگر است که از امروز فعالیت رسمی را آغاز کرد.

هنری تصریح کرد: اهداف اصلی ما در فعالیت جهادی انسان‌سازی و تربیت نیروی انقلابی است که با حضور جهادگران این عرصه باعث تعالی و تقویت جهادگران از گروه‌های مختلف می‌شود.

وی گفت: تعمیر، مرمت و زیباسازی مدارس در اولویت قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز قرار می‌گیرد و قرارگاه‌های شهرستانی را پیگیری خواهیم کرد که در شهرستان بشرویه اولین قرارگاه تشکیل شده است.

نیاز آموزش و پرورش وسیع است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ه‍م در این آیین گفت: نیاز آموزش و پرورش وسیع است و ما به تنهایی پاسخگوی این نیاز نیستیم لذا ورود خیرین و جهادگران به عرصه مدرسه‌سازی بخشی از این نیازمندی‌ها را مرتفع خواهد کرد.

محمود چاوشان ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در ۶ زیر نظام آمده که یکی از این زیر نظام‌ها فضا، تجهیزات و فناوری است و توسعه، احداث، مرمت و استانداردسازی را در دستور کار دارد.

وی گفت: یکی از اقدامات کلیدی در این حوزه جذب و تکریم خیران مدرسه‌ساز به عنوان بازوان توانمند نوسازی مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی افزود: این تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی کارساز خواهد بود و بسیج در مرمت، رنگ‌آمیزی، حصارکشی و ساخت مدارس در قالب گروه‌های جهادی به این اداره کل کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: در سنوات گذشته نیز اقدامات بی‌شماری تحت عنوان گروه‌های جهادی در زمینه مدرسه‌سازی انجام شده اما امروز تخصص‌گرایی در گروه‌های جهادی را مورد نظر قرار دادیم.

چاوشان با تقدیر و تشکر از تلاش جهادگران و خیران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تمامی مناطق بالای ۱۰‌ دانش‌آموز در استان از مدرسه برخوردارند و در پی تامین استانداردهای لازم هستیم.

وی تیر امسال گفته بود: در حال حاضر ۲۱۶ پروژه در استان خراسان جنوبی شامل ۵۷۵ کلاس درس در حال اجرا است که برای تکمیل آنها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha