۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84462058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سه‌راهی "دارلک" مهاباد نیاز است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مجموع اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی سه‌راهی دارلک - پتروشیمی در محور مهاباد - ارومیه ، ۶٠٠ میلیارد ریال برآورده شده است.

سید محسن حمزه‌لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده ۴٠٠ میلیارد ریال این میازان اعتبار از سوی مجتمع پتروشیمی مهاباد تامین شود.

وی ادامه داد: مجتمع پتروشیمی مهاباد جهت مشارکت در تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور اعلام آمادگی کرده است و ساماندهی سه‌راهی دارلک و استفاده بهینه از ظرفیت ایستگاه راه‌آهن مهاباد در حمل‌ونقل تولیدات پتروشیمی از اولویت‌های ساماندهی این بخش است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ساماندهی سه‌راهی دارلک به پتروشیمی در قالب احداث تقاطع غیرهمسطح دارلک، رمپ‌های کاهش سرعت دسترسی به پتروشیمی مهاباد و دوربرگردان‌های جهت تسهیل و روان‌سازی عبور و مرور حمل‌ونقل بار اجرا می‌شود.

حمزه‌لوتاکید کرد: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور با توجه به موقعیت راهبردی آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای اهرم کارآمدی برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و بیرون‌رفت از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد؛ آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha