۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84462101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه انصارالرضا: نخبگان در میدان تولید به‌کارگیری شوند

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: نخبگی فقط در حوزه علمیه و دانشگاه‌ نباید باشد بلکه نخبگان باید در میدان تولید، صنعت و کشاورزی به‌کارگیری شوند.

سردار علی قاسمی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: نخبگان علمی از ظرفیت خود برای رفع مشکلات استان و به فعل رساندن ظرفیت‌های بالقوه استان استفاده و در این زمینه ورود کنند.

وی گفت: اساس اسلام بر علم استوار است، علمی که مفید، موثر و نتیجه‌بخش باشد و پایان آن به بهشت و انسان صالح ختم شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ائمه اطهار شهید راه علم، عقیده و جهاد هستند عنوان کرد: از صدر اسلام تاکنون شهدای زیادی در راه ترویج علم و اسلام تقدیم شدند و در یک دهه اخیر هم چند دانشمند برجسته هسته‌ای در این راه به شهادت رسیدند.

وی افزود: آرزوی شهادت در راه علم، سنت الهی است و عارفان، مجاهدان و سالکان راه حق به این راه رفتند.

سردار قاسمی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بیشترین تجلیل را از اندیشمندان، مبتکرین و علما داشتند، هر عالمی و دانشمندی که از دنیا می‌رود، پیام ویژه‌ای می‌دهند و در جلسات طولانی با علما و اساتید شرکت می‌کنند.

وی گفت: رهبری از ما انتظار دارند که شبکه عظیم تولید علم با راهبرد عالمانه، حکیمانه با اصل نخبگی دنبال شود اما خیلی از دستورات ایشان بر زمین مانده‌ است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از کارها با پیچ‌ و خم‌های بی‌خود که از زمان طاغوت به ارث رسیده‌، سد راه است افزود: در تولید اولیه واکسن کشور ما در دنیا رتبه ششم دارد اما چه عواملی باعث می‌شود این واکسن تکثیر نشود؟

وی گفت: غل و زنجیرهایی براساس قوانین طاغوتی و غربی دست ‌و پای ما را بسته و نمی‌گذارند فکرهای خلاق و مخترع کار کنند تا ایده‌ تبدیل به عمل شود، به عنوان مثال برخی طرح‌ها ۶ ماه طول می‌کشد که ثبت شود و در زمان حمایت هم می‌گویند بودجه نیست و بایگانی می‌شود.

سردار قاسمی با بیان اینکه استعدادهای کشور باید با همت، تلاش و حوصله به‌کارگیری شود، اضافه کرد: چقدر ابتکارات، خلاقیت‌ها و تولیدات به مرحله بعدی نرسیده و بعدا تحلیل می‌کنیم نخبگان ما خسته شدند و از کشور خارج می‌شوند.

وی گفت: متاسفیم برای افرادی که به این جریان دامن می‌زنند و برای آنها که مانع می‌شوند این نخبگان نتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند و به مقصد برسند و ناگزیر هجرت می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اضافه کرد: این موضوع هجرت به خوبی‌ها و خیر نیست بلکه هجرت به سرسپردگی و وابسته شدن است و کدام جوان مخترع و مبتکر ایرانی حاضر است این آزادی خود را از دست بدهد و تسلیم شود.

وی افزود: مجموعه بسیج علمی و پژوهشی تشکیل شد تا کمک کند استعدادهایی در کشور درست استفاده شود.

سردار قاسمی گفت: مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور داریم و چرا کشوری که تولید علم و نخبگان بسیار دارد، نمی‌تواند در این بخش‌ها موفق باشد چون رهبری فرمودند "اقتصاد ما باید درون‌زا، مردم خانگی و محله محور باشد" اما ما در این زمینه تعلل و کوتاهی کردیم.

وی افزود: به عنوان مثال اردوهای علمی خوبی برنامه‌ریزی می‌شود اما از آنها خوب بهره‌برداری نمی‌شود و در مجموع برنامه‌های خوبی تدارک دیده می‌شود اما در عمل خوب دنبال نمی‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: کشور ما در زمینه پهپاد چهارمین کشور دنیاست و تا سه هزار کیلومتر با کنترل از راه دور انجام می‌شود، در زمینه سایبری در دنیا حرف برای گفتن داریم و در جنگ الکترونیک در دنیا حائز رتبه هستیم؛ چطور در بخش‌های نظامی می‌توانیم پیشرفت کنیم اما در بخش‌های دیگر نمی‌توانیم؟

در این آیین سرهنگ علی فرخنده به‌ عنوان مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی معرفی و از خدمات مرتضی عظیمی‌فر مسوول پیشین این سازمان تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha