ورود دانشگاه دامغان به رتبه بندی تایمز و جمع دانشگاه‌های برتر دنیا

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه دامغان گفت: این دانشگاه در جدیدترین گزارش رتبه بندی تایمز، در جمع برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

عبدالعلی بصیری عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نظام رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که هر سال دانشگاه‌های برتر دنیا را در رتبه‌بندی‌های مختلف بین المللی، ملی و حوزه‌ای ارزیابی می‌کند. 

وی ادامه داد: در رتبه‌‎بندی ۲۰۲۲ تایمز که نتایج آن در ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام شد، دانشگاه دامغان برای نخستین بار ضمن راهیابی به جمع دانشگاه‌های برتر دنیا، توانست در سطح بین المللی رتبه ۱۶۶۲-۱۲۰۱ را کسب کند و در بین ۵۸ دانشگاه ایرانی راه یافته به این رتبه بندی، رتبه ۴۴ را به دست آورد.

بصیری اظهار داشت: در این رتبه‌بندی که از ۱۳ شاخص و در قالب پنج معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره می گیرد، دانشگاه دامغان به ترتیب رتبه های ۱۴۰۲، ۱۰۸۷، ۱۰۶۰، ۱۵۴۴ و ۱۱۸۳ را در بین ۱۶۶۲ دانشگاه برتر جهان کسب کرد که بهترین رتبه دانشگاه، براساس شاخص استنادات ۱۰۶۰ بوده است.

وی اضافه کرد: در بین دانشگاه‌های داخلی که رتبه های بهتر از دانشگاه دامغان کسب کردند ، شاهد حضور ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی، هشت دانشگاه صنعتی، ۱۸ دانشگاه جامع دولتی و یک دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. 

رییس دانشگاه دامغان تصریح کرد:طبق رتبه‌بندی اعلام شده ملی، دانشگاه دامغان رتبه ۲۷ در بین دانشگاه‌های وزارت علوم و رتبه ۱۹ را در بین دانشگاه‌های جامع کسب کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha