۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84463542
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افراد با تست مثبت کرونا واکسن نزنند

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۲۲
کد خبر: 84463542
افراد با تست مثبت کرونا واکسن نزنند

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده، تزریق واکسن خود را تا ۶ هفته بعد از بهبودی به تعویق بیاندازند.

به گزارش ایرنا،  دکتر ابراهیم قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت:  این امر شامل افرادی که دارای علایم ظاهری هستند نیز می شود و نباید واکسن بزنند و همچنین فردی که یکی از اعضای خانواده او به کرونا مبتلا است، باید تست داده و در صورت منفی بودن تست، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند.

وی گفت: افراد با تست کرونا مثبت اگر واکسن بزنند، اثر واکسن ضعیف تر در سیستم ایمنی بدن عمل می کند و آنتی بادی که در اثر ابتلا به کرونا در بدن تولید می شود به حداقل می رسد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: وقتی فردی مبتلا به کرونا شد، سیستم ایمنی بدن تحریک شده و مشغول ساخت آنتی بادی می شود و اگر این بیمار واکسن کرونا بزند سیستم ایمنی بدن مختل خواهد شد و واکسن نیز اثر کمتری دارد.

دکتر قادری با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا salamat.gov.ir برای افراد ۳۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۵) فعال است، افزود: افرادی در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام و نوبت تزریق واکسن دریافت کنند.

وی  تأکید کرد: افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا از ازدحام و تردد غیر ضرور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون جلوگیری شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اوضاع وخیم کرونا در استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جان خود را از دست دادند که این تعداد از ابتدای امسال تاکنون بی سابقه است.

دکتر قادری با بیان اینکه ۹۰۴ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند، گفت: این تعداد خارج از ظرفیت بیمارستانهای استان بوده و هم اکنون در راهروهای بیمارستان توحید هم تخت بیماران کرونا دایر شده است.

وی گفت: ۵۳۶ بیمار جدید در شبانه روز گذشته در استان شناسایی شده است و اگر بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی به همین منوال ادامه پیدا کند، بدون شک روزهای سخت تری پیش روی ما خواهد بود.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان یک هزار و ۵۲۷ قربانی داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha