۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84463784
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲۳۰ هزار تُن انگور از تاکستان های ملایر برداشت می‌شود

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به آغاز برداشت انگور در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۲۵ تا ۲۳۰ هزار تن انگور از سطح ۱۱ هزار هکتار تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود.

«سیدمهدی میرباقری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر برداشت انگور به صورت پراکنده در برخی روستاهای شهرستان ملایر آغاز شده اما کار کلی برداشت از ۲۰ شهریورماه در این شهرستان آغاز می شود.

وی افزود: با توجه به گرمازدگی زودرس بهاره، در برخی روستاها میزان تولید انگور بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافت که در برخی روستاها با افزایش حجم تولید مواجه هستیم و این امر موجب همپوشانی میزان تولید شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر میزان برداشت میانگین سالانه انگور در این شهرستان را بیش از ۲۴۰ هزار تن عنوان و بیان کرد: امسال سرمازدگی انگور در باغ‌های این شهرستان نداشتیم.

میرباقری ادامه داد: حدود ۸۵ درصد از انگور تولیدی در این شهرستان از رقم کشمشی بی‌دانه است و به طور متوسط بیش از ۷۴ درصد انگور برداشت شده به انواع کشمش تبدیل می‌شود.

وی به تولید سالانه بیش از ۴۵ هزار تن کشمش در ملایر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین حجم انگور تولیدی ملایر به کشمش تبدیل می‌شود، حدود ۱۰ درصد به صورت تازه‌خوری و درصد کمی نیز به دیگر فرآورده‌هایی همچون شیره انگور، آبغوره، سرکه و باسلق تبدیل می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه کشمش تولیدی نیاز به پودر کربنات پتاسیم دارد، یادآور شد: در این راستا ۳۶ مرکز فروش مجاز برای تهیه پودر کربنات پتاسیم و روغن سبزه در سطح شهرستان پیش‌بینی شده تا ضمن کمک به باغداران، از ورود واسطه‌ها به بازار و افزایش بی‌رویه قیمت کربنات پتاسیم جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ انگور است که سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن انگور از این میزان سطح زیر کشت برداشت می‌شود.

سال ۹۷ نظام تولید انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان و دومین میراث کشاورزی ایران در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha