۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84463869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان استفاده گنبدی‌ها از برق با تعرفه گرمسیری پایان یافت
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا - مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس درشرق گلستان گفت که زمان استفاده مشترکان این شهرستان از تعرفه برق مناطق سه گرمسیری پایان یافته و از این پس برق مصرفی آنها با تعرفه شرایط عادی و امسال شرکت توانیر محاسبه و دریافت خواهد شد.

محمدعلی عربگلو  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محاسبه بهای برق مصرفی مشترکان گنبدکاووس از اول خرداد امسال براساس تعرفه سه گرمسیری انجام شد و تا ۱۵ شهریور ادامه داشت.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس حدود ۱۴۰ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و اداری در ۲ شهر و ۲۱۳ روستا و نقطه جمعیتی دارد، افزود: میزان مصرف عادی مشترکان این شهرستان در شرایط عادی افزون بر ۸۰ مگاوات است که این رقم در تابستان و اوج مصرف تا سه و نیم برابر افزایش می‌یابد.

عربگلو اضافه کرد: امسال الگوی مصرف برق مناطق سه گرمسیری تا هزار کیلو وات برای هر مشترک در ماه بود که براساس جداول تعرفه ابلاغی برای مشترکین خوش مصرف در پله اول ۵۰۱ ریال و برای مشترکین پرمصرف در پله اول ۷۵۹ ریال محاسبه و از آنها دریافت شد ضمن اینکه مصرف بیش از هزار کیلو وات در ماه به صورت پلکانی (تصاعدی) محاسبه می‌شود.

به گفته وی، برابر دستورالعمل‌های صادره، میزان مصرف مازاد مشترکینی که بیش از ۲ برابر الگوی مصرف متعارف در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور استفاده نموده‌اند با نرخ مصوب محاسبه و صورتحساب صادر می‌گردد.

مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس ادامه داد: با توجه به پایان یافتن زمان استفاده از برق با تعرفه سه گرمسیری در این شهرستان باید به جهت جلوگیری از صدور قبوض نا متعارف با استفاده از روش‌های مدیریت مصرف نسبت به اصلاح و کاهش میزان مصرف برق خود اقدام نمایند.

وی یادآور شد که از سال ۸۳ و به‌دلیل گرمای بالای ۴۰ درجه شهرستان گنبدکاووس در بیشتر روزهای تابستان، بهای برق مشترکان بر اساس تعرفه سه مناطق گرمسیری اعمال شد.

عربگلو گفت: با اینکه در شرایط عادی الگوی مصرف برق مشترکان و تعرفه آن برحسب نوع مصرف (خانگی، تجاری، صنعتی و خدماتی) متفاوت است اما الگوی مصرف مشترکان خانگی ۲۰۰ کیلو وات در ماه است ضمن اینکه مصرف بیش از آن به‌صورت پلکانی محاسبه خواهد شد. 

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، سه هزار و ۷۰۵ کیلومتر شبکه انتقال برق فشار ضعیف و متوسط دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha