۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
کد خبر: 84463949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی مرکز درمان ناباروری در محلات کلید خورد

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
کد خبر: 84463949
راه اندازی مرکز درمان ناباروری در محلات کلید خورد

خمین - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات از راه اندازی مرکز درمان ناباروری، آزمایشگاه ژنتیک و کشت سلول‌های بنیادی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات، "دکتر مهدی قلیچ خانی" افزود: این مرکز به منظور اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به پایین بودن نگران کننده رشد جمعیت در کشور ادامه داد: ناباروری یک بیماری محسوب می‌شود و از نظر روحی و روانی بر زوجین تاثیر می‌گذارد و موجب از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: راه اندازی کلینیک درمان ناباروری و ایجاد مرکز درمان ناباروری در محلات یک گام مهم با هدف فرزندآوری بیماران نابارور است.
قلیچ خانی گفت: با ایجاد این مرکز از مراجعه بیماران به شهرهای دیگر و هزینه‌های بالای رفت و آمد جلوگیری می‌شود.
وی افزود: با هماهنگی های به‌ عمل آمده از سوی فرمانداری شهرستان محلات، بازدیدی از سوی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی از ساختمان های زیر مجوعه شبکه بهداشت و درمان انجام و مورد تایید واقع شد.
رییس مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان توضیح داد: در این دیدار مقرر شد پایگاه تزریق و کشت سلول‌های بنیادی نیز در شهرستان راه اندازی و نواقص جسمی با سلول‌های بنیادی خود بیمار درمان شود و این پایگاه در منطقه خدمات خوبی به مردم ارائه کند.
قلیچ خانی گفت: آزمایشگاه ژنتیک نیز با همکاری جهاد دانشگاهی به زودی در شهرستان راه اندازی خواهد شد که آزمایش های غربالگری قبل از ازدواج را نیز در منطقه پوشش می‌دهد.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی همچون دستیار دندان پزشکی، دستیار داروخانه و دوره‌های تزریق ژل و بوتاکس از سوی جهاد دانشگاهی در این مرکز هدفگذاری شد.
شهرستان محلات در نوار جنوبی استان مرکزی است و این شهرستان ۵۵ هزار نفری یک مرکز بستری و درمانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha