امام جمعه کرمانشاه: قرآن را باید وارد زندگی کنیم

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید با قرآن مانوس باشیم و آن را وارد زندگی کنیم گفت: اینکه قرآن را ببوسیم و کنار بگذاریم کافی نیست و این میراث گرانبها باید در دولت، ادارات،کوچه‌ها، بازار، خیابان، تجارت‌خانه‌ها، نمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها وارد شود.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سرسرای اجتماعات دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه اسلام و قرآن، ظاهر، باطن و همه امور را مدیریت کرده است، افزود: رهبری فرمودند که ما ۴۰ سال است که آمریکا را به واسطه اسلام و قرآن پشت پنجره‌ها نگه داشته‌ایم و موضوع مدیریتی نیست که در قرآن وجود نداشته باشد و این نشانه قدرت و توان اسلام است.

وی درک اسلام و قرآن آمریکایی با غیرآمریکایی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی کار مردم و امام راحل نبود کار اسلام نابی بود که امام پیرو و مبلغ آن بود و باید بدانیم که قرآن کار خودش را انجام می‌دهد و امروز همه ما باید برای تبیین اسلام ناب و غیرناب کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه امام راحل فکر شهید مطهری را الهی و اسلامی می‌دانست، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی سر سوزنی از احکام و قرآن کنار نرفت و همیشه مطیع منشا بود و امروز هم آنچه که مسوولان و بزرگان ما انجام می‌دهند ملهم از قرآن است در غیر این صورت کسی روش آنها را قبول نمی‌کند.

آیت‌الله علما امام را بیان‌کننده اسلام و قرآن و مقام معظم رهبری را مفسر اسلام برشمرد و اظهار داشت: امام می‌فرمود که جهان از اسلام سیلی خورده است نه از روح‌الله و اگر تا به امروز پیش رفته ایم به خاطر اسلامی است که این همه توان و ظرفیت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه فهم قرآن و اسلام ناب را موجب ایجاد یک دنیای موحد دانست و ادامه داد : قرآن با فطرت انسان‌ها سازگاری دارد و موضوعی نیست که در قرآن باشد و با فطرت ما سازگار نباشد و به همین دلیل باید به قرآن و سنت رسول چنگ بزنیم و از آن غافل نشویم.

اسامی نفرات برگزیده چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی استان کرمانشاه

در پایان این مسابقات در بخش برادران و در رشته های حفظ ۵ جزء «شاهو فتاحی»، ۱۰ جزء «امید امیری»، ۲۰ جزء «امین صیدی» و ۳۰ جزء «جهانگیر سرخه‌وندی» و در رشته قرائت ترتیل «علی نیکی»، قرائت تحقیق «امین عبدی» و رشته اذان هم «سعید دایی چی» موفق به کسب رتبه اول شدند.

در  بخش خواهران نیز در رشته های حفظ ۵ جزء «مریم درویشی»، ۱۰ جز «گل بهار سپهری»، ۲۰ جزء «هدا واعظی» و ۳۰ جز «فائزه چراغی» و در رشته ترتیل این دوره از مسابقات نیز «سمینه کرم» و تحقیق هم «زهرا سهرابی» مقام نخست را کسب کردند.  

امام جمعه کرمانشاه: قرآن را باید وارد زندگی کنیم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha