۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84464603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روند کاهشی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری به ثبات نسبی رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ هفته از آغاز روند کاهشی شیوع کرونا در استان می‌گذرد و این موضوع نشان می‌دهد روند کاهش شیوع بیماری در یک ثبات نسبی قرار دارد که تداوم آن به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.

مجید شیرانی روز چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: روند شیوع کرونا در استان در سه هفته قبل به ثبات در تعداد بیماران سرپایی و سپس در بیماران بستری رسید و یک هفته پس از آن روند کاهشی تعداد مبتلایان آغاز شد که این موضوع از نظر علمی حکایت از عبور از اوج موج شیوع دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هنوز تعداد بیماران موجود در استان بسیار زیاد است و کوچکترین غفلت باعث افزایش شیوع بیماری می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه همچنان روزانه از حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا در استان تست pcr کرونا گرفته می‌شود، تصریح کرد: در روزهای اوج شیوع کرونا در استان در موج پنجم تست pcr به روزانه بیش از ۲ هزار تست نیز رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری بیشترین بروز بیماری کووید ۱۹ در استان را مربوط به شهرستان شهرکرد اعلام کرد و گفت: پس از آن شهرستان‌های فارسان، بروجن و سامان با بیشترین تعداد مبتلایان مواجه هستند.

شیرانی در ادامه نقش بیمارستان‌های صحرایی و بستری موقت بیماران در مدیریت شیوع کرونا و رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی را موثر ارزیابی کرد و افزود: در برخی روزها به بیماران بستری موقت بیشتر از بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ارائه خدمت می‌شد که این موضوع با همکاری اساتید دانشگاه، دانشجویان ترم ۶ به بالا، اعضای جمعیت هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی انجام گرفت.

وی در ادامه از شناسایی ۲۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰۳ بیمار به صورت سرپایی و ۷۳ بیمار به صورت بستری تحت مراقبت قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همچنین از فوت پنج بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۴۵۷ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کماکان تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۷ شهریور، ۲۰۲ هزار و ۳۱۸ مورد نمونه‌گیری تست مولکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۷۲ هزار و ۸۱۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha