قوانین مناطق آزاد باید به روز رسانی شود

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در سه دهه گذشته، به مرور نواقص قانون مناطق آزاد مشخص شده است و برای رفع نواقص باید قوانین مناطق آزاد بازنگری شود.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم،  علی درویش پور در دیدار با رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاح قانون مناطق آزاد باید با هدف تسهیل سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی و همچنین اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال باشد.

وی  با توصیف فعالیت‌ها و  سیاست گذاری‌های انجام شده برای دستیابی به توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در جزیره قشم اشاره و تصریح کرد: نقش مناطق آزاد  در توسعه و ارتقای اقتصاد ملی و به ویژه در عرصه منطقه‌ای بسیار با اهمیت است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش و فعالیت‌های انجام شده در منطقه آزاد قشم، پیشبرد طرح‌های عمرانی، زیرساختی و زیربنایی و اقتصادی را به عوان یکی از اولویت‌ها توصیف کرد.

بابک نگاهداری با اشاره به ویژگی‌های کم نظیر جزیره قشم در حوزه های مختلف گفت:  ارائه طرحی جامع برای حوزه‌های مختلف و معرفی ایده‌های اجرایی خاص، برای توسعه و پیشرفت این جزیره ضروری است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha