۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳
کد خبر: 84465189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیاز به یک نظام صنفی رسانه‌ای در کشور وجود دارد

سنندج‌ - ایرنا - رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: نیاز به یک نظام صنفی رسانه‌ای در کشور برای حمایت از رسانه‌ها و اهالی رسانه، ساماندهی امور و رسیدگی به تخلفات این قشر وجود دارد.

به گزارش ایرنا مسعود بصیری روز پنجشنبه در جریان دیدار از خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج اظهار داشت: جامعه رسانه‌ای کشور باید از یک نظام صنفی همچون دیگر اقشار که از نظام مهندسی، پزشکی و پرستاری برخوردار هستند بهره‌مند باشد.

وی با بیان اینکه هدف از سفرهای استانی آشنایی با شرایط رسانه‌ها و اهالی رسانه در آن استان‌ها است افزود: تعامل با اهالی رسانه، دریافت نقطه نظرات آنها، شرایط رسانه‌ها و مشکلات احتمالی آنها، امنیت شغلی خبرنگاران از جمله مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

بصیری ادامه داد: گروه‌های جهادی، برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای، کانون‌های مختلف، نشست‌های اندیشه‌ورزی و انجام برنامه‌های مناسبتی برخی از فعالیت‌های بسیج رسانه در استان‌های مختلف است.

رییس بسیج رسانه کردستان نیز در این دیدار گفت: جامعه رسانه این استان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا مطالبات مردم را به مسوولان بازتاب دهند و از طرفی دیگر درخواست‌های مسوولان از اقشار مختلف مردم به زبان ساده برای آنان بیان کنند.

نیاز به یک نظام صنفی رسانه‌ای در کشور وجود دارد

توفیق مفاخری با اشاره به فعالیت‌های بسیج رسانه در کردستان افزود: برگزاری ۶ دوره جشنواره ابوذر، برپایی کرسی‌های هم اندیشی اصحاب رسانه و برگزاری دوره های مختلف برای خبرنگاران بخشی از فعالیت‌های بسیج رسانه در کردستان است.

 رییس سازمان بسیج رسانه کشور در خبرگزاری ایرنای مرکز سنندج ضمن دیدار با خبرنگاران از بخش های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد.

نیاز به یک نظام صنفی رسانه‌ای در کشور وجود دارد

در حال حاضر براساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۱۵ نشریه در استان کردستان مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه، ۶۶ نشریه شامل ۱۳ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، ۱۱ ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و ۱۱ دو فصلنامه است و مابقی را هم رسانه‌های الکترونیک برخط تشکیل می‌دهد. ۱۳۷ خبرنگار عضو اصلی و ۶ نفر عضو افتخاری نیز در خانه مطبوعات کردستان عضویت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha