توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین راهبرد وزارت آموزش و پرورش است

گرگان- ایرنا - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین راهبرد این وزارتخانه است و بیش از پیش باید به ترویج این فرهنگ پرداخته شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی عصر پنجشنبه در آیین  بهره برداری از مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گرگان افزود: باید توسعه فرهنگ مکتب شهید سلیمانی و شهدا را در دستور کار قرار داده شود.

وی اظهارداشت: انتظار داریم، توسعه فضاهای حیات طیبه با نام سردار شهید سلیمانی در کشور تداوم داشته باشد.

وی در بخش دیگری تصریح کرد: بزرگترین انحراف تعلیم و تربیت زمانی صورت گرفت که مسیر خود را صرفاً به مسیر آموزشی محدود کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شاخص آموزش و پرورش استان گلستان یادآور شد: شاخص‌های این استان در حوزه آموزش و پرورش منوسط به پایین است و باید توجه ویژه‌ای به گلستان شود.

کاظمی تاکید کرد: در تجهیز هنرستان‌های  گلستان اهتمام بیشتری خواهیم داشت و در حوزه اعتبارات نیز برای این استان تجدیدنظر خواهد شد تا مشکلات آموزشی آن برطرف شود.

استاندار گلستان با اشاره به اقداماتی که در زمینه نوسازی و بازسازی مدارس به ویژه بعد از سیل نوروز ۹۷ اتفاق افتاد، گفت: از ۲ سال قبل تاکنون با همکاری وزارت آموزش و پرورش ۵۵۰ کلاس درس در استان بازسازی و نوسازی شده است.

هادی حق‌شناس با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای آموزش حضوری، اضافه کرد: گلستان با پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون فرهنگیان، آماده بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم شرایط لازم جهت برگزاری کلاس های درس بصورت حضوری و ترکیبی را ایجاد کنیم، زیرا هیچ چیز جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد.

وی یادآور شد: البته این به معنای توجه نکردن به سلامت معلمان و دانش آموزان نیست بلکه با توجه با دستور ستاد ملی کرونا و پس از واکسیناسیون معلمان و اولیای دانش آموزان و سرویس های مدارس این اقدام با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: آبادانی استان از مسیر مدارس آباد می‌گذرد و تاکید داریم که باید کلاس‌های درس استان به لحاظ کمی و کیفی حداقل در سطح استانداردهای ملی باشد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تعداد دانش آموزانی که از سامانه شاد برای آموزش استفاده می‌کنند از ۵۲ درصددر ماه‌های نخست شیوع کرونا به ۸۲ درصد در شرایط کنونی رسیده است.

احسان گوهری‌راد اظهارداشت: با وجود تلاش‌هایی که از سوی معلمان و والدین و خود دانش‌آموزان صورت می‌گیرد اما آموزش مجازی نمی‌تواند جای حضور دانش آموزان در کلاس درس را بگیرد.

وی یادآور شد: ترک تحصیل و افت تحصیلی از پیامدهای شیوع کرونا و آموزش غیرحضوری است که سال گذشته هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده بودند که توانستیم نیمی از آنها را به فرآیند تحصیل بازگردانیم.

در این مراسم که در شهرک زیتون گرگان برگزار شد، نمایندگان گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان نوسازی، تجهیز و نگهداری مدارس کشور، رییس سازمان نوسازی گلستان به همراه جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی حضور داشتند.

مدرسه حیات طیبه در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع با ۳۰ کلاس درس احداث شده و دارای فضاهایی همچون نمازخانه، آمفی تئاتر، سایت رایانه، سالن ورزشی و کتابخانه است.

برای ساخت این مدرسه ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha