۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۳
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84465578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانال‌های انتقال آب‌های سطحی در شهرری لایروبی شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۳
کد خبر: 84465578
کانال‌های انتقال آب‌های سطحی در شهرری لایروبی شد

شهرری ـ ایرنا ـ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران _ شهرری گفت: کانال‌ها و انهار اصلی و فرعی انتقال آب در شهرری به منظور جلوگیری از آب گرفتگی های احتمالی معابر در فصل پاییز لایروبی شدند.

رضا معلم روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پاکسازی و لایروبی انهار و کانال های آب های سطحی از فعالیت های مداوم شهرداری است، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصول بارشی سال، این عملیات به صورت جدی تر و با حساسیت ویژه ای در حال انجام است.

وی افزود: منطقه ۲۰(شهرری) دارای هفت رشته کانال درجه یک با نام های سرخه حصار، فیروزآباد، ماندگاری، خروجی سوم، بازیافت، یاغچی آباد و بهشتی است که به صورت مستمر لایروبی می شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله های شهری در این مسیرهای مهم شهری نباشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری انهار و کانال های فرعی شهرری نیز از بیستم تا سی ام شهریور ماه ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: در طول اجرای این طرح تمامی انهار روباز و روبسته ، کانال ها و شبکه های زباله گیر بطور کامل لایروبی و پاکسازی خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: هدف اصلی مدیریت شهری منطقه ۲۰ جلوگیری از آبگرفتگی معابر، انباشتگی آب های سطحی و جلوگیری از آب ماندگاری در انهار و کانال های شهرری در فصل های پربارش است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران پیشگیری از ایجاد بحران در مواقع بارندگی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: شهروندان با عدم رها سازی زباله های خود در انهار شهرری باید در کنار کارکنان شهرداری باشند.

معلم تاکید کرد: زباله های رها شده به خصوص نخاله های ساختمانی مهمترین علت آبگرفتگی در انهار روباز و سرپوشیده است که اگر شهروندان در این زمینه مشارکت لازم را با شهرداری داشته باشند شاهد آبگرفتی در معابر نخواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha