۱۰ هزار کلاس درس برای ماه مهر آماده بهره برداری می‌شود

گرگان - ایرنا - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲ هزار و ۱۵۰ فضای آموزشی و ۱۰ هزار کلاس درس تا اول ماه مهر آماده بهره‌برداری خواهد شد و هشت هزار سرویس بهداشتی مدارس بازسازی شده و مدارس نیز تجهیز شدند.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان با اشاره به تجهیز مدارس در سال تحصیلی جاری اظهارداشت: این تجهیز به معنای داشتن آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید از ابتدای ماه مهر است که هر چند کمی بعد از اول مهر با توجه به برخی الزامات کلاس‌ها با تاخیر چند روزه آغاز کنیم اما به قطع یقین، آغاز سال تحصیلی روز اول مهر است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که در بازگشایی مدارس سلامت دانش‌آموزان اولویت نخست ماست اما احتمال زمینه‌های بازگشایی مدارس مدتی بعد از آغاز سال تحصیلی دور از انتظار نخواهد بود.

طراحی الگوی خاص برای بازگشایی مدارس

وی بیان کرد: یک مدل الگویی خاصی برای بازگشایی مدارس کشور طراحی شده که هفته آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: به علت متفاوت بودن شیوع کرونا، الگوی طراحی شده، برای کشور متفاوت است و پس از ابلاغ به مدیران آموزش و پرورش، به آنان در هر منطقه و مدرسه اختیار داده می‌شود تا خود تصمیم‌گیر نهایی باشند.

کاظمی یادآور شد: در این الگو استانداردها و اصول مشخص شده تا منطقه، مدرسه و شورای آموزش و پرورش ملاحظات لازم را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: اولویت وزارت واکسیناسیون کرونا و بازگشایی مدارس سلامت همراه با حفظ سلامت آنان است،

وی اضافه کرد: کشورهای مختلف به سمت واکسیناسیون کرونا دانش آموزان زیر ۱۰ سال نرفتند و در هیچ جا از دنیا نیز واکسن کرونا دانش آموزان زیر ۱۰ سال تزریق نشد البته برخی از کشورها واکسن کرونا را برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق کردند و این موضوع در کشورمان مطرح شده و در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۹۰ درصد فرهنگیان کشور دُز اول و حدود ۳۰ درصد دُز دوم را نیز تزریق کردند.

کاظمی امروز در سفر یکروزه به استان گلستان سه واحد آموزشی را افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha