۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84466479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۴ شهرستان چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز کرونا خارج شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان استان از وضعیت قرمز به نارنجی و یک شهرستان به وضعیت زرد تغییر رنگ داد.

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و سامان از وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) به وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خانمیرزا به وضعیت زرد (خطر متوسط) تغییر رنگ دادند.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار، بن و اردل نیز کماکان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

شیرانی در ادامه از تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: در مجموع ۲ هفته اخیر، تعداد بیماران سرپایی ۴۰ درصد و تعداد بیماران بستری ۲۰ درصد نسبت به اوج موج پنجم  در استان کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ۲ هفته گذشته که اوج موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم تعداد مبتلایان به طور میانگین هفته‌ای ۲۰ درصد در بخش سرپایی‌ و ۱۰ درصد در بخش بستری کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود از این هفته روندکاهشی شیوع ویروس سرعت بیشتری به خود گیرد.

شیرانی، همکاری مردم در تداوم روند کاهشی شیوع کرونا را بسیار مهم دانست و گفت: چنانچه مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه خودداری از برگزاری دورهمی‌های فامیلی جدیت لازم را به کار گیرند بی‌شک روند کاهشی کرونا در استان با شتاب قابل توجهی همراه می‌شود.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا ۱۹ شهریور ۲۰۴ هزار و ۴۴۰ مورد نمونه‌گیری تست مولکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن ۷۳ هزار و ۴۸۳ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha