۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2843
کد خبر: 84466900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی مرتع در ارتفاعات فیجان ارسنجان مهار شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 84466900
آتش‌سوزی مرتع در ارتفاعات فیجان ارسنجان مهار شد

شیراز-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان با بیان اینکه شعله‌های آتش بازهم طبیعت این شهرستان را به خاکستر نشاند، گفت: آتش‌سوزی روز گذشته در مرتع فیجان با تلاش دوستداران طبیعت و نیروهای این اداره مهار شد.

به گزارش شنبه ایرنا از اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، حسن خسروانیان اعلام کرد: در پی تماس مردمی در خصوص آتش‌سوزی مرتع فیجان، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت و سایر کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان جهت اطفای آتش وارد عمل شده و به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی ادامه داد آتش سوزی در ارتفاعات مرتع فیجان با وجود اینکه در ارتفاع متوسط ۲ هزار و ۱۰۰ متر از سطح دریا به وقوع پیوسته بود، با تلاش دوستداران طبیعت در مدت کوتاهی خاموش شد.

آتش‌سوزی مرتع در ارتفاعات فیجان ارسنجان مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: گونه‌های آسیب دیده در این آتش‌سوزی شامل درختان بنه، بادام ،کیکم ،ارژن و تنگرس است.

خسروانیان همچنین از حضور فعال و پرشور فرماندار ،مسئول دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، سازمان‌های مردم نهاد، دوستداران طبیعت، مرتعداران، بهره‌برداران، بسیجیان و بانوان برای مهار آتش‌سوزی تقدیر و تشکر کرد.

آتش‌سوزی مرتع در ارتفاعات فیجان ارسنجان مهار شد

وی اظهار امیدواری کرد که با رعایت نکات و اصول ایمنی در طبیعت دیگر شاهد این گونه حوادث در شهرستان ارسنجان نباشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان همچنین با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت بنه از بنه چینان و کسانی که به هر دلیلی به طبیعت مراجعه می‌کنند، خواست نهایت دقت در رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از حریق داشته باشند و از هرگونه روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع شهرستان اکیدا خودداری کنند که در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شهرستان ارسنجان که ۷۹ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده است، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha