مرگ‌های کرونایی مازندران پس از ۵۶ روز یک رقمی شد

ساری – ایرنا – تعداد قربانیان کرونا در مازندران پس از ۵۶ روز طی شبانه‌روز گذشته یک رقمی شد و تعداد بستری‌شدگان جدید کرونایی طی هر شبانه‌روز در بیمارستان‌های استان نیز بعد از ۷۶ روز که همواره سه رقمی بود، در ادامه روند کاهشی آمارهای موج پنجم کرونا در مازندران به زیر ۱۰۰ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از روند بستری بیماران مبتلا به کرونا و قربانیان این ویروس در استان طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز دو نکته قابل توجه را نشان می‌دهند. رسیدن تعداد بستری‌شدگان جدید کرونایی در بیمارستان‌های مازندران به زیر ۱۰۰ نفر و شکسته شدن روند ثبت مرگ‌های دو رقمی بر اثر کووید۱۹ در بیمارستان‌های مازندران طی هر ۲۴ ساعت دو نکته آماری مثبت و مهم محسوب می‌شوند که در ادامه روند کاهشی آمارهای موج پنجم کرونا ثبت شده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران جان باختند که کمترین مرگ ثبت شده بر اثر کرونا در مازندران از ۲۶ تیر تا کنون محسوب می‌شود. آخرین باری که تعداد مرگ‌های کرونایی موج پنجم کرونا در مازندران یک رقمی ثبت شد ۲۵ تیر بود که پنج نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و پس از ان تعداد قربانیان دلتاویروس در استان همواره دو رقمی بود. تا جایی که در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ مرداد تعداد قربانیان استان به ۵۰ نفر در هر شبانه‌روز نیز رسیده بود.

از ۲۵ تیر که با فوت پنج بیمار کرونایی در مازندران تعداد مجموع قربانیان امسال کرونا در این استان به ۶۷۵ نفر رسیده بود تا ظهر امروز که پس از ۵۶ روز دوباره تعداد مرگ‌های کرونایی استان یک رقمی شد، یک‌هزار و ۶۰۳ نفر در مازندران بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باختند و تعداد قربانیان کرونا در مازندران از ابتدای امسال تا ظهر امروز به دو هزار و ۲۷۸ نفر رسید.

مرگ‌های کرونایی مازندران پس از ۵۶ روز یک رقمی شد

بیشترین تعداد این مرگ‌ها نیز در مرداد ثبت شد که ۱۰۲۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران جان باختند. با احتساب این هفت شهروند استان که طی ۲۴ ساعت اخیر قربانی کرونا شدند، تعداد مرگ‌های کرونایی مازندران در ششمین ماه سال به ۴۷۸ نفر رسید که پس از مرداد بیشترین آمار ماهانه مرگ کرونایی برای مازندران محسوب می‌شود.

آمار قابل توجه دیگر نیز دو رقمی شدن بستری‌های جدید کرونایی در بیمارستان‌های مازندران است. پس از این که موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد آغاز شد، آمار بستری‌های روزانه نیز روندی افزایشی گرفت و ۶ تیر تعداد بستری‌شدگان جدید کرونایی استان به ۱۰۳ نفر در یک شبانه‌روز رسید و سه رقمی شد. این روند افزایشی تا ۱۸ مرداد که ۸۲۲ نفر در یک شبانه‌روز به دلیل ابتلا به کرونا در مازندران بستری شدند ادامه یافت. پس از آن روند کاهشی مجموع بستری‌شدگان آغاز شد و ظهر امروز پس از ۷۶ روز یک بار دیگر دو رقمی شد و به ۹۴ نفر رسید.

تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران هم که روز جمعه ۱۹ شهریور پس از ۶۵ روز کمتر از هزار نفر شد، امروز ۱۱ نفر دیگر کاهش یافت و به ۹۲۷ نفر رسید. از این تعداد ۲۱۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بر اساس آخرین نقشه کرونایی اعلام شده توسط سامانه ماسک، رنگ قرمز کرونایی با خارج شدن رامسر از وضعیت قرمز به طور کامل از مازندران خارج شده و اکنون هفت شهرستان مازندران در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

مرگ‌های کرونایی مازندران پس از ۵۶ روز یک رقمی شد

گلوگاه، میاندورود، سوادکوه شمالی، سیمرغ، فریدونکنار، عباس‌آباد و کلاردشت شهرستان‌هایی هستند که در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند و بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر اکنون در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

 مازندران در موج پنجم کرونا روزهای بسیار تلخ و فوق بحرانی را پشت‌سر گذاشت. به طوری که ظرفیت تمام مراکز درمانی این استان تکمیل شد و شاخص ریسک ۳۰ نسبت به یکصد هزار نفر، بالاترین ضریب خطر ابتلا به کرونا نسبت به سراسر کشور را داشت.

با وجود استمرار روند کاهشی آمارهای کرونایی در مازندران مسئولان و کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند که در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و تکرار رفتارهای پرخطر که طی سه ماه اخیر بارها در مازندران مشاهده شد و همچنین حضور مسافران احتمال درگیری مجدد این استان و آغاز موج ششم وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha