۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 84469344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب : دولت موانع کسب و کار را برطرف کند

ساری - ایرنا - دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در مازندران از اشتغال به عنوان مهم‌ترین مشکل کنونی کشور یاد کرد و گفت : دولت سیزدهم باید موانع کسب و کار را که مهم‌ترین آن فرایندطولانی بروکراسی اداری است ، بردارد تا اشتغال‌زایی در کشور رونق بگیرد.

زین العابدین رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیشتر مشکلاتی که کشور با آن درگیر است تنها ناشی از تحریم و فشارهای خارجی نیست بلکه ما با نوعی خودتحریمی هم در داخل مواجه هستیم و مصداق آن هم وجود انواع و اقسام موانع برای رونق اشتغال است.

وی توضیح داد : به عنوان مثال ، وقتی جوان تحصیلکرده ای برای راه اندازی کسب و کار متناسب با رشته تحصیلی اش می بایست سال ها درگیر و دار روند اداری برای اخذ مجوز باشد ، دیگر توان و یا انگیزه فعالیت در این فرد باقی نمی ماند .

عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران گفت : در حالی که مازندران استانی برخوردار از ظرفیت های طبیعی همچون آب و هوا و زمین های مناسب کشاورزی است و نیروهای تحصیلکرده مرتبط با این شرایط را هم دارد ، با حذف روند اداری سخت گیرانه و معطل کننده می توان زمینه اشتغال را فراهم آورد .

وی افزود : البته دولت سیزدهم با اعطای اختیارات ویژه به استانداران تلاش دارد تا این موانع اداری را رفع کند و نیاز است در سطح استان ها نیز استانداران دولت با انتخاب رویه کارساز روندهای طولانی اداری را برای سرمایه گذاران کاهش دهند و یا حذف کنند.

رحمانی گفت : همچنین دیگر شاخص های حمایتی دولت از جمله تسریع در اعطای نیازمندی های فرایند انجام کار از جمله انشعاب های آب ، برق و گاز می تواند در سرمایه گذاران رغبت ایجاد کند .

وی به وجود شهرک های صنعتی متعدد در مازندران اشاره و تصریح کرد : عدم فعالیت شرکت ها و واحدهای صنعتی در این مجموعه آن هم به دلیل مشکلات سرمایه در گردش و یا مواد اولیه از دیگر مسائلی است که دولت می تواند با رفع آنها به اشتغال استان کمک کند . 

او  افزود : افزایش تبادلات با کشورهای خارجی نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد و واحدهای تولیدی برای بازار فروش محصولات خود با مشکلی مواجه نباشند .

رحمانی با اشاره به کمرنگ شدن اعتماد مردم به دولت ، گفت : ایده و اقدام رییس دولت سیزدهم برای حضور در میان مردم و بررسی مشکلات آنها از نزدیک می تواند زمینه و بستری فراهم آورد تا حضور و مشارکت بیشتر مردم را در عرصه های مختلف رقم بزند .

وی افزود : نظام جمهوری اسلامی بر پایه و محوریت مردم قرار گرفته است و یکی از ارکان نظام مردم به شمار می روند پس می بایست مدیران دولت خود را به بدنه جامعه و مردم نزدیک تر کنند تا به صورت میدانی و واقعی مسائل و مشکلات را لمس نمایند.

او ادامه داد : مدیران تا رنج و مشکلات مردم را لمس نکنند نمی توانند بدرستی برنامه ریزی های خود را برای اجرای کارها انجام بدهند . 

این عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران اقدام رییس جمهوری در سفر به استان های محروم و حضور در میان مردم را به فال نیک گرفت و گفت : اینگونه سفرها علاوه بر این که باعث آشنایی مسئولان با مشکلات مردم از نزدیک می شود ، زمینه بازگشت اعتماد مردم به دولت را هم به دنبال خواهد داشت چون وقتی اعتماد مردم به دولت افزایش یابد باعث مردمی شدن فعالیت های اقتصادی و افزایش مشارکت آنها می شود . 

وی افزود : از سوی دیگر دولت می تواند با افزودن نظارت های دقیق و بویژه نظارت های مداوم باعث شود تا جلوی فسادهای احتمالی مدیران گرفته شود چرا که وقتی مدیران بدانند و مطلع باشند که بشدت نظارت بر عملکردشان وجود دارد ، از افتادن در دام فساد پرهیز خواهند کرد.

رحمانی گفت : اگر دولت بتواند جلوگیری فساد و ریخت و پاش هزینه های عمومی را بگیرد ، در عملکردش موفق خواهد شد و راه جلوگیری از فساد هم تشدید نظارت ها و مشارکت دادن مردم در این زمینه است.

وی افزود : دولت سیزدهم باید در زمینه فسادزدایی به دنبال مدیرانی باشد که در انجام وظایف خود بی تعهد هستند و در اجرای آنها کوتاهی می کنند و با این کار اعتمادسازی خوبی دربین مردم صورت می گیرد که می تواند آینده فعالیت دولت سیزدهم را روشن تر کند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha