مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ملی کتاب سه‌ دقیقه‌ای برگزار می‌‏شود

تهران - ایرنا - رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی گفت: مرحله نیمه‌نهایی نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای ۲۹ ‏شهریورماه جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، دکتر حامد علی‌اکبرزاده دبیر نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای با اعلام این مطلب افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات از آذرماه سال ۱۳۹۹ در سطح ملی و با مشارکت واحدهای جهاددانشگاهی در ۶ استان کشور شامل چهارمحال و بختیاری، زنجان، اصفهان (دانشگاه صنعتی اصفهان)، قزوین، گیلان و کردستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: این مرحله با رقابت ۹۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برگزار شد و در نهایت ۱۰ نفر به عنوان نفرات برگزیده استانی به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.

علی اکبرزاده ادامه داد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در قالب‌های بدیع، آشنایی و انس دانشجویان با کتاب‌های مفید و به اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های کتاب‌خوانی به ویژه از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی مسابقات ملی کتاب سه‌دقیقه‌ای اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی این مسابقات در مرحله نیمه‌نهایی به صورت مجازی برگزار خواهد شد اما امیدواریم با بهبود شرایط و در صورت صدور مجوزهای لازم بتوانیم مرحله فینال مسابقات را به صورت حضوری و با جذابیت بیشتری اجرا کنیم.

علی‌اکبرزاده در خصوص نحوه اجرای مسابقات اظهار داشت: دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند در «سه دقیقه» معرفی می‌کنند و بهترین ارایه‌ها به عنوان برگزیده معرفی و به مراحل بعدی راه می‌یابند. ارایه مطلب در سه دقیقه از روش‌های جدیدی است که در دنیا در حال اجراست و به طور خاص در زمینه ارایه پایان‌نامه و ارایه کتاب در بسیاری از کشورها رواج یافته است. در ایران نیز جهاددانشگاهی به عنوان نهادی علمی و فرهنگی از ترویج‌کنندگان اصلی این شیوه بدیع به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: همچنین قرار است فینال این دوره از مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای در اواخر مهرماه سال جاری برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha