۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84469990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا ۵ فوتی دیگر در چهارمحال و بختیاری برجا گذاشت

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۳۹
کد خبر: 84469990
کرونا ۵ فوتی دیگر در چهارمحال و بختیاری برجا گذاشت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت پنج بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

مجید شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۲۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۴۷ بیمار بستری شدند و ۱۷۱ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا در استان در هفته جاری نیز ادامه یافته است، تصریح کرد: طی ۲ هفته گذشته بین ۲۰ تا ۴۰ درصد تعداد مبتلایان سرپایی و بستری استان با کاهش روبرو شد و در پایان این هفته نیز می‌توان درصد تغییرات شیوع کرونا در استان را اعلام کرد.

شیرانی نسبت به تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان ابراز امیدواری کرد و گفت: چنانچه عامل محرکی در خصوص افزایش شیوع کرونا در استان رخ ندهد و روند طبیعی شیوع کرونا ادامه یابد می‌توان امیدوار بود که ظرف یک ماه آینده به کف موج پنجم برسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری مجموع بستری‌های موجود در بخش ویژه کرونای مراکز درمانی استان را ۴۹۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و سامان از وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) به وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خانمیرزا به وضعیت زرد (خطر متوسط) تغییر رنگ دادند.

همچنین شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار، بن و اردل کماکان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۱ شهریور) ۲۰۶ هزار و ۷۴مورد تست مولکلی تشخیص کرونا در استان انجام گرفته شده است که بر اساس آن ۷۴ هزار و ۲۱۹ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha