زاکانی: رییس جمهوری آماده کمک برای حل مشکلات پایتخت است

تهران-ایرنا- شهردار تهران گفت: رییس جمهوری اهتمام دارند که مشکلات کشور به خصوص مشکلات تهران حل شود و بنده معتقدم که حتما از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد و تا الان نیز هرگاه مراجعه کردم و کاری مطرح شده است، فراتر از آنچه که فکر کردم کمک کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی، عصر امروز (دوشنبه، ۲۲شهریور) پس از دومین جلسه با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: جلساتی که با نمایندگان مجلس صبح و بعد از ظهر داشتیم آغازی برای پیوستگی شهرداری و مجلس است.

حل مشکلات تهران همکاری سه قوا را می طلبد

وی افزود: شهر تهران نمادی فراتر از کلانشهر است و به جهتی ضرورت دارد که همه مسئولان (دولت، مجلس، نهادهای حاکمیتی و...) دست به دست هم بدهند برای حل مشکلات شهر تهران و در ساختن این شهر تلاش کرده و علاوه بر این زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند.
زاکانی گفت: این جلسات پیش از این جسته و گریخته برگزار می شد و امروز نیز دو جلسه شکل گرفت و ان شاالله با حضور مستمر ما در مجلس و در خدمت نمایندگان بودن، امکانی فراهم شود تا از ظرفیت بالای مجلس برای حل مشکلات شهر و برای تحقق آنچه که مطلوب شهر است، استفاده کنیم.

وی در این باره افزود: قطعا توفیق داریم هفته ای دو نوبت (یکشنبه و چهارشنبه) در دولت شرکت کنیم و از طریق وزرا و مسئولان دولتی یا از طریق مجلس، نمایندگان و سایر دستگاه ها امورات شهر تهران را پیگیری کنیم.

آمادگی شهرداری تهران برای آغاز سال تحصیلی و مواجهه با فصول سرد

شهردار تهران با اشاره به این که شروع سال تحصیلی که به واسطه شیوع کرونا شاید با تاخیر و شرایط ویژه ای خواهد بود، گفت: در شهرداری مقدمات آغاز سال تحصیلی را آماده می کنیم و به تبع این مقدمات وقتی منتهی می شود به فصول سرما و تغییر فضای شهر، متناسب با تجربیات گذشته و به نوعی تمرکز در رفع مشکلات، امکانات و تلاش ما صورت جدیدی به خود می گیرد.

وی افزود: ۶ قرارگاه در مجموعه شهرداری در حال فعال شدن است و موضوعات مختلف شهر را در دستور کار گذاشته ایم تا در ۳-۴ ماه اول ان شاالله خدمت شایسته ای به مردم عزیز ارائه کنیم.

علیرضا زاکانی در پاسخ به این سوال که شهرداری سال هاست مطالبات خود را از دولت نگرفته است، دولت جدید برای توسعه حمل و نقل عمومی چقدر از مطالبات شهرداری را می پردازد؟ تاکید کرد: آن چیزی که بنده مشاهده می کنم اراده آیت الله رئیسی بر کمک است. این اراده بسیار مهم است. رییس جمهوری اهتمام دارند که مشکل کشور به خصوص مشکل تهران حل شود. بنده معتقدم که حتما از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد و تا الان نیز هرگاه مراجعه کردم و کاری مطرح شده، فراتر از آنچه که فکر کردم کمک کردند.

وجود این تعداد معتاد متجاهر در تهران مایه تاسف امثال بنده است

وی در پاسخ به این سوال که درباره معتادان متجاهر در جلسه با نمایندگان سخنانی مطرح شد. تصمیم شهردار جدید برای ساماندهی معتادان متجاهر و این محله ها چیست؟ گفت: حدود ۷ ناحیه شهرداری تهران هستند که ویژگی خاصی دارند. دیشب به یکی از این نواحی رفتم و بازدید کردم. معتادان متجاهر را مشاهده کردم که چه وضع اسفناکی دارند.

زاکانی گفت: کسانی که وجود یک نفر از آنها هم برای ما زیاد محسوب می شود. متاسفانه فراموش شده اند و این بسیار آسیب زاست و باید مایه تاثر امثال بنده باشد که در تهران، این تعداد معتاد متجاهر وجود دارد.

شهردار تهران گفت: البته شهرداری عمدتا مسئول آنها نیست. مسئولیت آنها به بهزیستی و سایر دستگاه ها برمی گردد. اما ما یکی از قرارگاه های شش گانه خود را، معطوف به این معضل اجتماعی کرده ایم.

وی افزود: این مشکل فقط با جمع آوری معتادان حل نمی شود این یک سیر مشخصی دارد. باید برای آنها فکری شود و اهتمام جمعی مسئولان مرتبط در جهت جمع آوری آنها طبق قانون و بازپروری و خدمتگذاری در جهت ساختن آنها برای یک شرایط نو که به زندگی جدید برگردند صورت گیرد. قرارگاهی تاسیس شده و ان شاالله بتوانیم وظایف خودمان را در قبال آنها انجام دهیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha