۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳
کد خبر: 84470585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۴۰ انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال جاری در پاکدشت شناسایی شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان پاکدشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون۷۴۰ فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان شناسایی و قطع شد که ۵۷۵ فقره با نصب کنتور تبدیل به مجاز شدند.

منوچهر اصلانی روز سه‌شنبه در خصوص انشعابات غیرمجاز آب به خبرنگار ایرنا گفت: نبود تعادل فشار در شبکه توزیع به دلیل غیربرنامه‌ای بودن انشعاب‌ها، احتمال نشت آلاینده‌ها و ایجاد آلودگی در شبکه هنگام افت فشار و اتصال مجدد آب از مشکلات انشعاب‌های غیرمجاز است.

وی از شناسایی و جمع آوری ۷۴۰ انشعاب غیرمجاز آب در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۵۶ مورد انشعاب غیرمجاز در روستاها شناسایی شده که ۱۷۶ مورد با اقدام افراد برای نصب کنتور به مجاز تبدیل شده و ۴۸۴ مورد در سطح شهر شناسایی شد، که با نصب کنتور ۲۳۸ مورد به مجاز تبدیل شده اند.

اصلانی انشعابات غیر مجاز شناسایی شده را با کاربری‌های خانگی، تجاری، باغ-ویلا و فضای سبز اعلام کرد.

وی انشعابات غیرمجاز آب را مهم‌ترین عامل هدررفت آب دانست و افزود: استفاده غیرمجاز از آب نه‌ تنها موجب امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب، به علت انشعاب‌گیری غیراصولی می‌شود، بلکه هدررفت آب را افزایش می‌دهد و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب نیز خسارت وارد می‌کند.

وی با بیان گذر از پیک مصرف آب در تابستان امسال گفت: خوشبختانه و با تلاش مسئولان آب و فاضلاب شهرستان، توانستیم از پیک مصرف آب در تابستان امسال گذر کنیم و با تامین شرایط آب پایدار جیره‌بندی نداشتیم و اگر گاهی قطعی‌هایی رخ داده به دلیل حوادث و اتفاقات مختلف بوده که این پدیده یک امر کاملا موقتی بوده است.

وی افزود: شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز به طور جدی و مستمر در حال انجام است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha