۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 84472043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمپین «من واکسن می‌زنم» در جهرم راه‌اندازی شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبر: 84472043
کمپین «من واکسن می‌زنم» در جهرم راه‌اندازی شد

شیراز-ایرنا-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:به منظور اجرای طرح شهید سلیمانی، کمپینی با شعار "من واکسن می زنم" را با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم ایجاد کردیم.

سید مجید ارجمند چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان جهرم با بیان اینکه هدف این کمپین، واکسیناسیون افراد در نقاط حاشیه شهر و کم‌برخوردار است افزود: گروه واکسیناسیون معاونت بهداشتی دانشگاه به همراه اورژانس ۱۱۵ در این مناطق مستقر شدند تا واکسیناسیون افراد به راحتی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه معلولان نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی شهر و روستا ندارند اظهار کرد: در این کمپین، برای سهولت افرادی که دارای مشکل حرکتی هستند، امکانی فراهم آمده تا گروه واکسن با مراجعه به منازل این افراد، واکسیناسیون این افراد را انجام دهند.

وی بیان کرد: همچنین در این طرح، گروه سنی ۱۸ سال به بالا در نقاط کم برخوردار تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در کنار واکسیناسیون افراد، بیماریابی و نمونه گیری سریع تشخیص کرونا نیز صورت می‌گیرد، اضافه کرد: بر اساس این کمپین، تیم واکسیناسیون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ، امروز در کوی شهید سحرخیز در مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی امام محمد باقر (ع) برای واکسیناسیون افراد مستقر شدند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج بقیه الله(عج) نیز گفت: از سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه، طرح پایش سلامت خانه به خانه و واکسیناسیون محله‌ای، با اقدام جهادی بسیجیان عضو گروه جهادی شهید نامجو از حوزه مقاومت بقیه الله (عج)، در کوی شهید سحرخیز اجرا شد.

سرگرد پاسدار محمد کوثریان افزود: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان به منظور اجرای طرح شهید سلیمانی صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اهمیت بیماریابی در طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: ۷۰ نفر از بسیجیان عضو گروه جهادی شهید نامجو در قالب ۲۰ گروه به همراه سرگروه یک پرستار بسیجی به در منازل اعزام و اقدام به پایش سلامت کردند. 

شتاب گرفتن روند واکسیناسیون با تزریق میانگین روزانه ۴٠٠٠ دز واکسن در جهرم و خفر

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون ١٠١ هزار و ٢٣٧ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵۴ هزار و ٢۴۵  نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند. 

محمد رحمانیان افزود: همچنین ظرف ٢۴ ساعت گذشته تعداد ١١٠٠ نفر از شهروندان خفر و ١٢٣ نفر از شهروندان کوی سحرخیز جهرم در قالب "کمپین من واکسن می‌زنم" به صورت محله‌ای و در منازل واکسینه شدند که آمار قابل توجهی به شمار می آید.

وی بیان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون سنین ۱۸ سال به بالا در روستاها، مناطق عشایرنشین و حاشیه شهر در حال انجام است و با کمک های داوطلبانه نیروی های مقاومت بسیج، دانشجویان و داوطلبان هلال احمر سرعت بیشتری خواهد گرفت. 

وی به گروه‌های هدف و مهمی که تا به امروز تحت فرایند واکسیناسیون قرار گرفته اند اشاره کرد و گفت: کادر بهداشت و درمان، فرهنگیان، کادر آموزش و پرورش، ادارات، بانک ها، دانشجویان، اصناف، کادر نظامی و انتظامی، دانشگاهیان و خانواده های ایشان از جمله افرادی هستند که تاکنون یک یا دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند. 
 وی با یادآوری جذب نیروهای داوطلب و همکاری‌های بین بخشی برای توسعه و افزایش سرعت کار مراکز تجمیعی واکسیناسیون، گفت: در حال حاضر به میزان کافی انواع واکسن های آسترازینکا، برکت و سینوفارم در سطح شهرستان موجود است و این نوید را به مردم می‌دهیم  که با افزایش مراکز تجمعی و اضافه شدن کانترهای واکسیناسیون و از هم مهمتر مشارکت مردم در مدت زمان کمی اکثریت جمعیت تحت پوشش را واکسینه کنیم.  

وی با بیان اینکه  سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: امروزه در تمام مطالعاتی که در دنیا انجام پذیرفته، ثابت شده که واکسیناسیون تنها راه حل مبارزه با ویروس است و همانطور که آمار تلفات جانی این بیماری نشان می دهد اکثر فوتی ها یا واکسن تزریق نکرده بودند و یا تنها یک دز واکسن را دریافت نموده بودند. 

وی ضمن دعوت دوباره از شهروندان تأکید کرد: قطعا در آینده، برای انجام بسیاری از مناسبات اجتماعی داشتن کارت واکسن الزامی خواهد شد همانگونه که در حال حاضر  برای سفرهای خارجی نیاز به کارت واکسن می باشد. بنابراین بر همه افراد خانواده که واجد شرایط هستند لازم است که برای دریافت واکسن تعجیل کنند و  خود و عزیزانشان را در برابر اثرات و تبعات این بیماری مرگبار ایمن کنند.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha