۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84472247
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خسارت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری تغییرات آب و هوایی بر اقتصاد آمریکا

تهران-ایرنا- دانشمندان تاکنون بارها درباره بحران تغییرات اب و هوایی و خطر آن بر اقتصاد و حیات بشر هشدار داده اند؛ هشداری که در پیش بینی درباره زیان اقتصادی بیش از ۱۰۰ میلیارددلاری ناشی از گرمای زمین و جنگل سوزی در غرب آمریکا بازتاب یافته است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که برای تبلیغات درباره پیشنهادهایش برای بودجه زیرساختارها  از آزمایشگاه ملی زیرساختارها (NREL) دیدن کرده است پیش بینی کرد که رویدادهای ناشی از تغییرات آب و هوایی شدید امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای آمریکا هزینه خواهد داشت و از هزینه این بخش در سال گذشته به میزان ۹۹ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

بایدن روز سه شنبه طی سخنرانی در این آزمایشگاه کلروادو گفت: تقریبا یک نفر از هر سه نفر آمریکایی در چند ماه گذشته گرفتار بلایای ناشی از وخامت اوضاع آب وهوا بوده است.

بایدن گفت ما می دانیم عامل اصلی آن چیست، تغییرات آب و هوایی. و ما می دانیم چه کسی در تغییرات آب و هوایی نقش دارد: انسان و فعالیت های او. دیگر بحثی در این زمینه وجود  ندارد.

موج گرما و خشکسالی بی سابقه آتش سوزی در ایالت های غربی آمریکا را تشدید کرده است.

به تازگی جنگل سوزی ها در شمال کالیفرنیا ۱۴۰۰ هکتار از مناطق پلاسر و نوادا را سوزاند و ۱۰۰۰ هکتار از جنگل های این مناطق فقط در دو ساعت نخست دچار آتش شدند.

اظهارات بایدن درباره نقش بشر در تغییرات آب و هوایی در تضاد با مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا است که آنچه را که دانشمندان بر سر آن توافق دارند یعنی نقش بشر در وخیم تر شدن گرمایش زمین را انکار می کند.

برآورد کارشناسان نشان می دهد که آمریکا در تحقق اهداف توافق آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ به میزان ۱۰ تا ۱۵ سال از آمریکا عقب تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha