۶ هزار شرکت دانش‌بنیان کشور جایگاه اقتصادی دارند

کرمان - ایرنا - رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ۶ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که تاکنون جایگاه خود در اقتصاد پیدا کرده اند.

به گزارش ایرنا، علی وحدت شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین رویداد استان آپ کرمان افزود: شرایط امروز کشور در حوزه دانش بنیان و شاخص های آن، قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست و توسعه خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی مسئولیت تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را برعهده دارد و در کنار این شرکت ها، به رشد اقتصادی آنان کمک می کند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: کرمان به‌عنوان یکی از استان های خوب کشور، با هدف توسعه خدمات و عدالت در توسعه آن، پیشگام در برگزاری این رویداد در راستای استفاده از ظرفیت‌های کشور شده است.

وی تصریح کرد: پیگیری استاندار کرمان، اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری استان سبب میزبانی کرمان از رویداد استارتاپی شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۳ استارتاپ به مرحله نهایی رویداد استان آپ کرمان رسیده اند که این شرکت‌ها برای جذب سرمایه از سطح استاندارد مناسبی برخوردار هستند.

وحدت یادآور شد: ۲ استارتاپ در آیین اختتامیه این رویداد در حوزه خدمات و سرویس و فناوری عمیق و پیشرفته معرفی شدند که نمونه ای از استاندارد در شرکت های دانش بنیان استان کرمان بودند و این موارد با فعالیت در حوزه خدمات، فعالیتی نو در دنیا را آغاز کردند که امیدواریم قدر آنان را بدانید.

وی اضافه کرد: در طرح دوشنبه های استارتاپی کشور نیز به صورت میانگین ۱۵۰ سرمایه گذار از جمله بورسی، افراد حقیق و سایر موارد شرکت دارند که موفق به جذب سرمایه گذاری شدند.

۱۳ استارتاپ برتر استان آپ کرمان حمایت مالی می‌شوند 

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: سرمایه مورد نیاز ۱۳ استارتاپ دانش بنیان در رویداد استان آپ کرمان با توجه به سطح استاندارد آنان تامین مالی می شوند و جدای از آن تیم یادگیری و ایجاد فرایندها در استان کرمان مهم است که به نهادینه شدن این استارتاپ‌ها کمک می کند.

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی طی سه سال گذشته میزان ۱۸۰ میلیارد تومان مصوبه برای استان کرمان داشته که بیش از نیمی از آن جذب شده است.

وحدت ابراز داشت: صندوق پژوهش و فناوری نیز با توجه ویژه مسئولان می تواند به این حوزه کمک کند که در ادامه آن، تقویت سرمایه و فعالیت روز افزون استارتاپ‌ها را در استان کرمان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان ۲۶۰ شرکت فناور دارد گفت: برای حمایت مالی از همه آنان، خون تازه ای به این شرکت های فناور استان، فراتر از تسهیلات جاری و خط اعتباری صندوق، منتقل می شود.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی بیان داشت: این رویداد نشان دهنده کیفیت خوب حوزه علم و فناوری استان‌کرمان است که امیدواریم امنیت بیشتری برای جوانان و افراد دارای ایده و فکر و متخصص ایجاد کند.

اتکا به منابع گرفتارمان کرده است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز گفت: اتکا به منابع و یارانه ها ما را در گرداب اقتصادی گرفتار کرده که برخی از آن به عنوان بلای نفت و منابع طبیعی یاد می‌کنند.

حسین مهرابی افزود: در این خصوص باید ضمن آسیب شناسی به سمت اقتصاد دانش بنیان و استفاه بیشتر از آن حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: این فرایندها نیاز به زیرساخت‌های علمی دارد که این زیرساخت‌ها آماده شده‌اند اما همچنان باید حوزه فرهنگی و خودباوری استان کرمان را تقویت کنیم که از مواهب منابع دانش بنیان و پژوهشی این استان بهره ببریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: فعالیت‌های مناسبی در حوزه دانش بنیان معادن، کشاورزی و صنایع پسین و پیشین انجام شده اما تاکنون از آنها استفاده مناسب نشده است.

مهرابی با بیان اینکه بالاتر بودن نرخ بیکاری دانش آموختگان نسبت به بی سوادان خود نشانه ظرفیت های موجود در اقتصاد ماست تصریح کرد: نرخ بیکاری و پایین بودن بهره وری در قشر تحصیل‌کرده به‌علت نداشتن رویکرد دانش بنیان است.

وی یادآور شد: همچنین ترکیب ۸۰ درصد تولید متکی بر منابع و ۲۰ درصد دانش بنیان در استان کرمان و نداشتن بهره وری نشانه این است که باید به سمت توسعه بخش دانش بنیان برویم.

۱۳ شرکت دانش بنیان کرمان حمایت مالی می‌شوند

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان نیز در این نشست گفت: ساماندهی استارتاپ ها با تجاری سازی آنها در دستور کار است و در این زمینه نیاز به حمایت دستگاه‌های مربوطه داریم.

محمدرضا سپهوند افزود:در این رویداد استارتاپی چند ایده با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و سرمایه گذار حمایت مالی گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان ابراز داشت: همچنین مقرر شد تامین مالی ۱۳ شرکت دانش بنیان استان کرمان از محل منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور انجام گیرد.

وی عنوان کرد: مقرر شد طی یک هفته نیازهای مالی شرکت های دانش بنیان استان کرمان احصا و منابع مالی با توجه به برنامه زیست آنها از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شود.

سپهوند افزود: شرکت های دانش بنیان باید منابع مالی را برای ساخت نمونه های اولیه تولیدات خود برآورد و نیازها را اعلام کنند که تامین اعتبار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha