۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84473072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازیگاه ‌داران ملزم به دریافت مجوز تخصصی هستند

رشت – ایرنا – معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: صاحبان بازیگاه ( گیم نت ) ازین پس علاوه بر دریافت مجوز صنفی، ملزم به دریافت مجوز تخصصی یا فعالیت از این اداره کل هستند.

سید امیر مصباح روز  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ابلاغ وظیفه صدور مجوز فعالیت بازیگاه (گیم‌­نت) به بنیاد ملی بازی­‌های رایانه‌­ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درگاه صدور مجوز به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان، راه‌­اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این درگاه ضمن انجام مراحلی چون دریافت تقاضای درخواست کننده، اطلاعات و مدارک و همچنین ارائه آموزش رایگان ویژه مدیران بازیگاه به صورت مجازی (به همراه آزمون)، مجوز بازیگاه در کمترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه می‌شود.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد:در شرایط جدید، ضمن بلامانع بودن کسب مجوز صنفی مذکور، بازیگاه‌داران ملزم به دریافت مجوز تخصصی هستند.

مصباح گفت:علاقه مندان برای راه­‌اندازی گیم‌­نت و یا اخذ مجوز آن می توانند با شماره تلفن ۵۸۱۲۹-۰۲۱ تماس گرفته و با شرایط و نحوه راه‌­اندازی بازیگاه آشنا شوند.

وی به برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های ویدئویی واقعیت مجازی و افزوده (AR/VR) ایران با همکاری مشترک مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تمامی بازی‌های ویدئویی که در این زمینه‌ توسعه داده شده‌اند، اشاره و تصریح کرد: تمام بازی‌سازانی‌که بازی‌هایی در این حوزه تولید کرده و توسعه داده‌اند، بدون در نظر گرفتن سال انتشار بازی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس اتحادیه عرضه کنندگان محصولات فرهنگی و هنری رشت بیان کرد: پیش از این متقاضیان ایجاد بازیگاه(گیم نت) از طریق این صنف درخواست مجوز می دادند .

ایمان تیموری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صنف با ارسال درخواست متقاضیان به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، صلاحیت دریافت یا عدم دریافت مجوز را صادر می کرد ؛اما به تازگی نامه ای از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  گیلان دریافت شده است که ایجاد بازیگاه منوط به دریافت مجوز تخصصی نیز هست.

وی با بیان اینکه کرونا موجب صدمه بسیار به صاحبان این کسب کار زده است گفت: تا پیش از کرونا بیش از ۲۰۰ بازیگاه در استان فعال بود که متاسفانه این رقم به دلیل شرایط کرونا و قرار داشتن در زمره مشاغل گروه ۴ تقریبا به نصف رسیده است.

تیموری گفت : فعالان عرصه گیم نت اغلب جوانانی هستند که همه سرمایه خود را برای ایجاد کسب و کار گذاشته بودند اما کرونا موجب ورشکستگی بسیاری از آنان شده است.

گیم نت ، کلوب بازی  یا بازیگاه، مکانی است که اشخاص می‌توانند از رایانه‌ها یا کنسول‌های بازی ویدئویی که به یکدیگر از طریق شبکه محلی (لن/LAN) متصل شده‌اند، برای انجام بازی ویدئویی تک‌نفره یا بازی ویدئویی چندنفره استفاده کنند.

در این مراکز هزینه استفاده از رایانه‌ها یا کنسول‌های بازی ویدئویی برحسب دقیقه یا ساعت محاسبه می‌شود، گاهی اوقات اشخاص می توانند دسترسی بدون حساب برای یک روز، یک ماه یا بیشتر با یک بلیت داشته باشند.

مراکز بازی لن در اندازه‌ها و دکوراسیون گوناگون، از بسیار کوچک (۶ تا ۸ رایانه)، تا بسیار بزرگ (۴۰۰+ رایانه) وجود دارند که بیشترشان دارای رایانه‌هایی با سخت افزار رده بالا ساخته شده برای بازی هستند.

در زمان حاضر بیش از ۱۰۰ بازیگاه در گیلان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha