۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84473129
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا ۶ فوتی دیگر در چهارمحال و بختیاری برجا گذاشت

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبر: 84473129
کرونا ۶ فوتی دیگر در چهارمحال و بختیاری برجا گذاشت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت ۶بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان از ابتدا تاکنون به یک‌هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

مجید شیرانی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح مرکز واکسیناسیون اورژانس ۱۱۵ استان در محل مصلای امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: در شبانه‌روز گذشته ۹۰۵ بیمار به بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴۹ نفر در بیمارستان بستری و مابقی به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: پس از انجام آزمایشات لازم ابتلای ۱۸۸ نفر جدید در بخش سرپایی و ۶۹ نفر بیماران بستری شده در استان به کرونا قطعی شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۴۶۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند، که از این تعداد ابتلای ۳۸۸ نفر قطعی شده و آزمایش مابقی موارد بستری جدید است که منتظر تکمیل جواب آزمایش تخصصی هستند.

شیرانی اظهار داشت: در بخش مراقبت‌های ویژه استان ۵۵ بیمار بدحال تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۶۸۸ نفر جمعیت هدف واکسیناسیون در استان، ۴۵۰ هزار نفر واکسینه شدند که ۳۹ درصد جمعیت هدف یک دُز واکسن و ۲۰ درصد نیز ۲ دُز واکسن را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون جمعیت زیر ۱۸ سال نیز بزودی انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف چند ماه آینده تمامی جمعیت هدف استان دست‌کم دُز اول واکسن کرونا را دریافت کنند.

شیرانی گفت: ۱۵ درصد جمعیت هدف که تاکنون برای دریافت واکسن فراخوان داده شدند اقدام به واکسیناسیون نکرده اند و ۲۵ درصد نیز یک دُز واکسن دریافت کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه از سه ماهه گذشته واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا انجام می‌شود، افزود: هنوز از این جامعه هدف درصدی واکسیناسیون را انجام ندادند در حالی که کسانی که بدحال هستند و در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری هستند از این گروه سنی هستند.

به گفته وی، در یک ماه گذشته تنها ۲ مورد از فوتی‌های استان ۲ دُز واکسن را دریافت کرده بودند که این افراد نیز به دلیل داشتن بیماری‌های دیگر فوت کردند.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ و سامان از وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) به وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خانمیرزا به وضعیت زرد (خطر متوسط) تغییر رنگ دادند.

همچنین شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار، بن و اردل کماکان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

هفدهمین مرکز تجمعیی واکسیناسیون کرونا با همکاری اورژانس ۱۱۵ در محل مصلای امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری فعال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha