۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبر: 84473277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکنیک پرتودرمانی ویژه سرطان پستان در مشهد منحصر به فرد است

مشهد- ایرنا- رییس مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی مرکز درمانی رضا (ع) در مشهد گفت: این مرکز تنها مجموعه پرتو درمانی در کشور است که تکنیک DIBH یا پرتو درمانی با پایش و مدیریت حرکات تنفسی را برای غلبه بر سرطان پستان انجام می‌دهد.

دکتر فاظمه ورشویی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تکنیک از سال ۱۳۹۷ در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) برای بیماران مورد پرتودرمانی پستان چپ استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: این روش برای بیمارانی که ریسک بالا در زمینه‌هایی مانند سابقه خانوادگی بیماریهای قلبی و استفاده از داروهای شیمی درمانی دارند مورد استفاده قرار می گیرد بطوریکه در این تکنیک بیمار با آموزش بهینه، مهارت دم عمیق پایدار را کسب کرده و پس از آموزشهای لازم، تصویربرداری و درمان انجام می‌شود. 

رییس مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی مرکز درمانی رضا (ع) در مشهد گفت: از آنجا که حساس‌ترین بخش قلب بیمار در میدان اشعه درمانی پستان واقع می‌شود، پرتودرمانی احتمال عوارض قلبی را برای بیمار به همراه دارد لذا در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) برای بیماران با ریسک بالای بیماری قلبی، پرتودرمانی در دم عمیق انجام می‌شود و بدین طریق کمترین اشعه به بافت قلب برخورد نموده و عوارض درمان بسیار کاهش می‌یابد.
وی افزود: این مرکز از نظر افزایش بهره‌وروی درمان و از بین بردن تومورها، حفظ بافتهای سالم و افزایش کیفیت زندگی بیماران در کشور پیشگام بوده و بهترین و موثرترین تکنیک درمانی را برای غلبه بر سرطان به کار گرفته است.
این پزشک متخصص انکولوژی ادامه داد: تکنیک IMRT یا "پرتودرمانی با شدت متغیر" یکی دیگر از روشهای نوین پرتودرمانی منحصر به فرد در کشور است که در این مرکز درمانی به کار می‌رود.

مرکز رادیوتراپی انکولوژی رضا (ع) در مشهد که بزرگترین و مجهزترین مرکز پرتودرمانی کشور است، با قدمت ۱۵ ساله توسط انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی احداث شده است.

انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد که مرکز درمانی رضا (ع) و بیمارستان ناظران را ساخته است از سال ۱۳۶۱ توسط گروهی از نیکوکاران در این کلانشهر مذهبی فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha