بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در کرمانشاه تزریق شده است

کرمانشاه - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۶۰۸ دُز واکسن کرونا وارد استان شده است، گفت: مجموع تزریقات صورت گرفته نیز به یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۲۶۰ دُز می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمودرضا مرادی» عصر پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه که با حضور وزیر بهداشت در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۸.۲ درصد گروه های هدف در استان کرمانشاه دُز اول و ۲۷ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده اند که خوشبختانه از میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.

وی ادامه داد: بسیار امیدواریم با قول افزایش سهمیه واکسن استان و برداشته شدن محدودیت سنی، کار واکسیناسیون بخش زیادی از مردم کرمانشاه ظرف مدت ۲ تا سه هفته آینده به پایان برسد.

مرادی همچنین با اشاره به اینکه کرمانشاه از پیک پنجم نیز عبور کرده و سیر نزولی مختصری دارد، گفت: حداکثر بستری های کرونایی استان به یک هزار و ۵۸۶ نفر رسید که نیمی از آن ها در شهرستان ها و نیم دیگر هم در مرکز استان بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا ۳۰۰ هزار تست در استان انجام شد که ۴۱ درصد آن ها مثبت بود، افزود: روزانه ۷۰۱ نفر مجموع مبتلایان بستری و سرپایی استان بود که البته خوشبختانه از آن عبور کردیم.

وی ادامه داد: در تیرماه موج بستری های روزانه در استان به ۹۸ نفر رسید که این تعداد برای هفته اول شهریور به روزی ۳۶۰ نفر رسید و در حال حاضر هم به ۲۸۵ نفر رسیده است.

مرادی همچنین از تجهیز ۱۰۰ تخت آی سی یو در استان و آماده شدن طبقه سوم بیمارستان گلستان با دستور وزیر بهداشت خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مقاومت برخی گروه ها برای واکسن نزدن هم اشاره کرد و گفت: از متوسط هر ۱۰ هزار نفری که واکسن کرونا تزریق کرده اند تنها هشت نفر بعد از تزریق بستری شده اند و خوشبختانه مرگی هم پس از تزریق نداشته ایم.

وی همچنین از وارد کردن ۲۵ دستگاه اکسیژن ساز و خریداری بیش از ۲ هزار کپسول ۶۰ و ۴۰ لیتری خبر داد و گفت: در پیک های قبلی با مشکل کمبود دستگاه اکسیژن ساز مواجه بودیم اما خوشبختانه در این پیک مشکلی نداشتیم.

وزیر بهداشت صبح پنجشنبه در سفری یک روزه وارد استان کرمانشاه شد و پس از بازدید از مراکز درمانی و واکسیناسیون در نشست ستاد کرونا استان در استانداری شرکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha