۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84473904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 84473904
خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - لزوم توجه به تخصص و تعهد در انتخاب مسوولان، توفیق دولت سیزدهم در کسب اعتماد مردم، ضرورت توجه به هزینه‌کرد بیت‌المال و اولویت‌بندی در خدمت‌رسانی‌ها از نکاتی بود که امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های این هفته مورد تاکید قرار دادند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار گفت: انتظار می رود دولت سیزدهم در انتخاب مسوولان و مدیران کشور همچون انتخاب اعضای کابینه، دقت و توجه کافی داشته و موضوع تخصص و تعهد را در گزینش آنان در اولویت قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار گفت: لازمه تسریع رفع مشکلات کشور به ویژه در حوزه اقتصادی، انتخاب  مدیرانی با روحیه انقلابی، جهادی و تلاشگر است.

وی تصریح کرد: مدیرانی توانایی حل مشکلات مردم را دارند که از تخصص و تعهد لازم برخوردار بوده و نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی نیز حساس باشند.

امام جمعه سبزوار گفت: یکی از نخستین اولویت‌های دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی و ساماندهی به وضعیت اقتصادی و معیشتی آحاد جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

حجت الاسلام مقیسه همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه  حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی افزود: عفت عمومی در جامعه اسلامی جریحه دار شده که باید در راستای ترویج فرهنگ حجاب راهکارهای لازم ارائه و عملیاتی شود.

گناباد-  امام جمعه گناباد گفت: دولت سیزدهم با تلاش جهادی در ابتدای کار خود توانست در کسب اعتماد عمومی مردم گام های خوبی برداشته و موفق عمل کند.

حجت الاسلام حسن صادقی‌نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: واردات بیش از ۴۰ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور، کاهش قیمت سیمان و تلاش برای تعدیل قیمت آهن از جمله مصادیق عملکرد موفق دولت سیزدهم برای کسب اعتماد عمومی به شمار  می رود.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت و مسوولان دستگاههای اجرایی به صورت جهادی به مردم خدمت کنند، می توان به احیای اعتماد عمومی امیدوار بود و مشکلات را کاهش داد، گفت: دولتمردان باید برای کاهش تورم و از جمله افزایش قیمت کالاهای اساسی که تنگناهای زیادی برای مردم ایجاد کرده است، توجه خاص داشته و به صورت جهادی این معضل را برطرف کنند.

امام جمعه گناباد حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای را بسیار مهم و کاربردی دانست و گفت: در سالیان گذشته بیشتر تمرکز ما بر تعامل و ارتباط کشور با کشورهای غربی بود و غربیان با اعتمادسوزی، عهدشکنی و بداخلاقی ها نشان دادند که بدون آمریکا از خود استقلال رای ندارند.

صادقی‌نسب گفت: برگزاری اجلاس شانگهای تا حد زیادی می تواند در خنثی سازی فشار تحریم های ظالمانه آمریکا موثر واقع شود.

خطیب نماز جمعه گناباد همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آن دوران را یادآور رشادتهای شهدا، ایثارگران و رزمندگان اسلام در دفاع از سرحدات میهن اسلامی در برابر دشمن متجاوز بعثی خواند و مهمترین عوامل پیروزی ملت ما در جنگ تحمیلی هشت ساله را ایمان به خدا، اتحاد ملی و اطاعت از ولایت فقیه برشمرد و افزود: اکنون نیز باید همین عوامل در جامعه تقویت شوند.

تربت حیدریه - 

امام جمعه موقت تربت حیدریه گفت: مسوولان کشور باید به نحوه هزینه بیت المال توجه کنند و خدمت رسانی آنان به مناطق مختلف با توجه به اهمیت موارد و با اولویت بندی صورت گیرد.

حجت الاسلام مهدی عصمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه افزود: مسوولان نباید از خدمت رسانی غافل شوند و در هر منطقه با توجه به شرایط خاص و ظرفیت ها خدمات مطلوبی را ارائه کنند.

وی اظهار کرد: رفتار مسوولان با منتقدان هم باید توام با مهربانی باشد و در هر جایگاه های سیاسی این رفتار حسنه را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha