۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84474585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان دومین استان خنک ایران ثبت شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 84474585
زنجان دومین استان خنک ایران ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته با میزان دمای ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان دومین استان خنک کشور ثبت شد.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی مدت یاد شده شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد بالای صفر، نخستین مرکز استان کشور به لحاظ خنکی هوا به ثبت رسید، افزود: دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته خرمدره و ابهر با بیشینه دمای ۳۳+ درجه گرمترین و خیرآباد در شهرستان سلطانیه نیز با کمینه دمای ۵+ درجه سانتیگراد خنکترین ایستگاه های هواشناسی استان بودند، اظهار داشت: امروز /۲۷ شهریورماه / آسمان اغلب مناطق زنجان صاف بوده اما شهرستان طارم ابری تا قسمتی ابری و ارتفاعات آن نیز مه‌آلود خواهد بود.  

سلطانی با بیان اینکه امروز بعدازظهر وزش باد زنجان را در می نوردد که در برخی مناطق سرعت آن به حد نسبتا شدید نیز خواهد رسید، تصریح کرد: وزش باد در نوبت بعدازظهرها اتفاق می افتد که تا پایان هفته نیز با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی گفت: شرایط جوی استان زنجان تا پایان هفته پایدار است و بارندگی نیز پیش بینی نمی شود و از لحاظ دمایی نیز روند کاهشی همچنان ادامه داشته و هوای خنکی بر استان حاکم خواهد بود.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha