۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84474839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهمیه گیلان برای مراسم اربعین حسینی در کربلا مشخص شد

رشت - ایرنا - دبیر ستاد اربعین گیلان اعلام کرد: استان گیلان برای مراسم اربعین امام حسین (ع) در کشور عراق سهمیه حضور ۵۰۴ زائر را دریافت کرد.

 نادر عبدالله پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بیش از یکهزار گیلانی برای حضور در مراسم اربعین سالار و سرور شهیدان ثبت نام کردند که از این تعداد تنها ۵۰۴ به عنوان زوار واجد شرایط اعزام به کشور عراق می‌باشند تا در مراسم اربعین شرکت کنند.

وی افزود: البته اولویت اعزام با افرادی است که سریع‌ تر اقدام به ثبت نام کرده و همچنین شرایط لازم شامل تزریق دوز دوم واکسن کرونا و آزمایش "پی سی آر" منفی ۷۲ ساعت قبل از اعزام را داشته باشند.

دبیر ستاد اربعین گیلان به اعزام موکب داران گیلانی نیز اشاره و بیان کرد: همچنین ۲۲۰ موکب دار از استان گیلان عازم مراسم اربعین امسال خواهند شد که با توجه به درخواست های انجام شده، قرار است این رقم به ۳۲۰ موکب دار افزایش یابد که روزهای آینده مشخص خواهد شد.

عبدالله پور افزود: این در حالی است که ۱۶ موکب از گیلان نیز به مراسم اربعین اعزام می شوند تا وظیفه پذیرایی از زوار حاضر در این مراسم را عهده دار باشند، البته به دلیل اینکه تمامی سفرهای امسال به صوت هوایی انجام می شود و ارسال مواد غذایی به طور هوایی مشکل است به همین دلیل ۱۶ موکب از گیلان به اربعین اعزام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که شرایط حضور در مراسم اربعین را دارند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند که هزینه ثبت نام ۶۵ هزار تومان است و با وجود اینکه امسال کاروان زمینی نداریم ، زوار به صورت هوایی و با هزینه رفت و برگشت، پنج میلیون تومان اعزام خواهند شد.

دولت عراق در مرحله نخست با اعزام ۳۰ هزار زوار ایرانی برای اربعین امسال موافقت کرد، اما با سفر نخست وزیر عراق به ایران، این عدد به ۶۰ هزار زوار رسید.

این در حالی است که سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا در جهان، بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی در مراسم اربعین حضرت امام حسین (ع) حضور یافته بودند که از این تعداد ، ۵۲ هزار زوار مربوط به استان گیلان بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha