به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای قم، سید حسن خلیلی نیا در گفت و گویی افزود: بیتردید اجرای سیستم روشنایی بخصوص در محورهای ترانزیتی و پرتردد نقشی مهم در کاهش حوادث و همچنین تسهیل ترافیک بخصوص در ایام بارش ، نقاط مه گیر و شب دارد.
وی با یادآوری آنکه اجرای سیستم روشنایی در زمره الزامات تامین ایمنی جاده ای نیست اظهار داشت: درقوانین و دستورالعملهای اعلامی ، اجرای سیستم روشنایی منوط به احراز شرایط و ضوابط خاصی است که بخشی از آنها شامل نقاط پرتگاهی ، دهانه تونلها ، نقاط پرحادثه و غیره می باشد .
وی ادامه داد: اما با توجه بهپیگیریهای جدی بهعمل آمده توسط مسئولان امر، راههای برونشهری قم از حیث اجرای سیستم روشنایی در زمره استانهای نخست کشور قراردارد.
خلیلی نیا درخصوص اجرای سیستم روشنایی محورقدیم قم – تهران نیز بیان داشت: طول طرح بالغ بر سهونیم کیلومتر و درحد فاصل سه راه شکوهیه – پل عسگرآباد قرار دارد.
رئیس اداره ایمنی راهداری قم بازه زمانی اجرا و بهره برداری از طرح سیستم روشنایی در این قطعه از محور قدیم قم – تهران را چهار ماهه عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح از خردادماه سالجاری آغاز و ۲۶ شهریورماه جاری تکمیل شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
خلیلی نیا هزینه اجرای طرح سیستم روشنایی محور قدیم – قم – تهران حدفاصل سه راه شکوهیه – پل عسگر آباد را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تمامی هزینه های این پروژه از منابع اعتباری سازمان راهداریوحملونقل جاده ای کشور تامین شدهاست.
وی تعداد پایه چراغهای نصب شده جهت اجرای این طرح را ۷۰ عدد عنوان کرد و افزود: همچنین ۷۴ کاسه چراغ با لامپهای بخار سدیم دراین طرح استفاده شدهاست.
وی یادآور شد: اجراوبهرهبرداری از طرح سیستم روشنایی محور قدیم قم – تهران قطعه فوق الذکر، سومین طرحی است که درامر تامین روشنایی محورهای جاده ای استان قم طی سالجاری اجرا شده است.
طی سال جاری طرحهای تامین روشنایی محورهای مبارک آباد _ قنوات، قدیم قم – تهران و راهجرد سلفچگان (سه کیلومتر) اجرا شده و بهبهرهبرداری رسیده است.
همچنین ادامه طرح تامین ایمنی محور راهجرد – سلفچگان بهطول ۳۳ کیلومتر در دستورکار قرار دارد.
نظر شما