به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان توسعه معاون و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «حسن خلج طهرانی» افزود: پارسال در منطقه ویژه اقتصادی خلیجفارس اقداماتی همچون جایگزینی نوارهای EP به جای مشابه خارجی آن، نوسازی مجموعه WHEEL دستگاههای آلمانی برداشت مواد، اصلاح درامهای مورد استفاده در خطوط (روکش زنی و اصلاح شافت های آن) انجام شد.
وی بیانداشت: اقدام دیگر، طراحی و ساخت صفحه پرشرپلیت مربوط به اسپلایس گرم (پخت محل اتصال) نوار نقاله با کیفیتتر از نوع آلمانی آن توسط مهندسان شرکت بود که صرفهجویی ارزی به همراه داشت، همچنین آمادگی تامین نیاز شرکتها به این محصول وجود دارد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیجفارس با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بومیسازی گفت: خودکفایی در ساخت ۶ دستگاه فیدر ویبراتوری با ظرفیت ۵۰۰ تن بر ساعت برای هدایت مواد معدنی از هوپرهای روی نوار نقاله و در نتیجه صرفه اقتصادی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی و نیز احداث کامل ساختار اصلی، ریلها و چرخدندهای دامپر ایستگاههای تخلیه واگن، از اقدامات دیگر در راستای بومیسازی است.
وی ادامهداد: پارسال همچنین طراحی، تغییر و بهسازی در سازههای خطوط انتقال و در نتیجه استفاده از نوارهای EP (منجیت دار) تولید داخل، تعمیر بوردها و کارتهایی PCL تجهیزات ابزار دقیق، نوسازی و بازسازی رولیکهای مورد استفاده در خطوط نوار نقاله در داخل منطقه ویژه و نیز ساخت ۱۰۰ درصدی کل قطعات مکانیکی موجود در ایستگاههای تخلیه واگن و لکوموتیوهای موجود انجام شد.
خلجطهرانی اظهار داشت: بازطراحی و نوسازی کامل هوبرها و فیدرهای ایستگاههای تخلیه واگن در داخل و ساخت مجموعه کامل ترمز هیدرولیکی مورد استفاده در سیستم محرک WHEEL دستگاههای برداشت مواد، از جمله اقدامات دیگر بومیسازی در این منطقه بوده است.
برنامههای بومی سازی امسال
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیجفارس با اشاره به برنامههای بومیسازی منطقه ویژه خلیجفارس در سال جاری گفت: از جمله این برنامهها، نوسازی و بازسازی اساسی سیستم محرک لوکوموتیوهای شانتینگ یارد (تغییر سیستم محرک آنها) و جایگزینی یا حذف سیستم ایندکسر ایستگاههای تخلیه واگن (سیستم حمل واگن به دامپر) است.
وی افزود: طراحی و اجرای سیستم توزین دینامیکی مناسب با وضعیت و شرایط محوطه شانتینگ یارد منطقه ویژه (با دقت ۲۵ صدم درصد)، نوسازی و بازسازی انواع تیغه و ریل پهلویی مربوط به خطوط ریلی و ساخت سیلندرهای هیدرولیکی بوم همراه با بلوک کنترل شتاب و جریان روغن درون آن مربوط به دستگاه ریکلایمر از دیگر برنامههای بومیسازی امسال است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیجفارس ادامهداد: ساخت ویبراتورهای مناسب با ابعاد و دیمانسیون فیدرهای تخلیه واگن، تغییر در استراکچر خطوط نوار نقالهها برای استفاده از نوارهای EP (نخی) تولید داخل بهجای نوارهای استیلکورد خارجی، طراحی و اجرای سیستم کنترل و علائم الکتریکی خطوط ریلی متناسب با تجهیزات بهروز و موجود در کشور، بخش دیگری از این برنامههاست.
وی ادامهداد: اجرای سیستم بیسیم دستگاههای انباشت و برداشت با هدف حذف چهار هزار متر کابل ۴۰ کر خارجی و کابل جمعکن ها به دلیل استهلاک زیاد و هزینه بالا و تولید نشدن در داخل، تعمیر و بازسازی انواع کارتهای PLC، ساخت موتور و گیربکسهای گنتری دستگاههای انباشت و برداشت مواد معدنی در برنامه های مجموعه برای امسال قرار دارد.
نظر شما